Digitální
nákupní tým
Studijní program
1
21. 10. 2022
Řízení nákupu a nákupní proces
-
2
24. 11. 2022
Strategie a plán nákupu
-

O tematickém bloku

Seznámíte se s plánováním nákupních aktivit a vytvářením strategií na sledovaná období, controllingem, jejich vyhodnocováním a využitím výsledků pro další plánování a strategie.

Naučíte se také vytvářet komoditní strategie, pochopit jejich hlavní pilíře a vliv strategie na fungování nákupního týmu. Nákupní oddělení má unikátní pozici mezi potřebami všech interních zákazníků a portfoliem externích dodavatelů. Plánování umožňuje nastavení individuálních nákupních strategií reflektujících podmínky a specifika trhu dané komodity v závislosti na míře přijatelného rizika pro organizaci.

Plán nákupu slouží jako nástroj plánování kapacity nákupu v určitém období, ale zároveň může být použit například jako základ pro nastavení cílů nákupního týmu pro daný rok. Součástí plánu je správné nastavení jednotlivých procesních kroků.

Program

Strategie nákupu a její vztah k firemní strategii.
Nová řešení ke zmírnění rizik v nákupu - přínos inovací ze strany dodavatele, společná environmentální politika umožňující dosažení firemních environmentálních cílů, risk management.
Tvorba komoditní strategie a její elektronizace.
Cíle nákupního oddělení a jejich prioritizace.
Evidence nákupních požadavků a zapojení nákupního týmu.
Nákupní plán, možnosti jeho elektronizace a přínos pro firmu a nákupní oddělení.

Poskytovatelé softwarových řešení

COUPA
Automation Dock

Klíčová slova:
strategie nákupu, komoditní strategie, plán nákupu, cíle nákupního oddělení, prioritizace, transparentnost, risk management, segmentace dodavatelů

Přednášející

Miloš Olejník
Nákupní specialista s více než dvacetiletou praxí v nadnárodních firmách jako Ikea, innogy, Makro, nebo Amazon, kde zastával strategické vedoucí posty a získal zkušenosti s nákupem v celé jeho komplexitě. Je velkým propagátorem elektronického nákupu a dalších moderních nástrojů efektivního nakupování, stejně jako maximální transparentnosti v procesu výběrových řízení. V současnosti uplatňuje své zkušenosti na pozici Procurement and Operations Manager ve společnosti ESET.
Jan Hirsch
V současnosti na pozici Global commodity manager raw materials composites ve společnosti BLANCO, ale zkušenosti z mezinárodního nákupu a logistiky má od roku 1995 a byl prakticky u zrodu elektronizace v oboru. Vedl nákupní týmy ve společnostech jako např. Unipetrol nebo KUKA. Věnuje se projektům v procesním řízení, mapování a analýze, zlepšování procesů, předávání zkušeností, lektorské činnosti, překladům, vzdělávání v osobním rozvoji a také vlastnímu B2C projektu.
3
25. 11. 2022
Category management a kmenová data
+
4
26. 1. 2023
Dodavatelé a management vztahu s dodavateli
+
5
27. 1. 2023
Výběrová řízení a jejich digitalizace
+
6
23. 2. 2023
Contract management a schvalovací proces
+
7
24. 2. 2023
Purchase to Pay a eKatalogy
+
8
23. 3. 2023
Reporting a klíčové indikátory výkonu
+
9
24. 3. 2023
Risk management a principy udržitelnosti
+
10

 

Workshop k rozboru aktuální vybrané problematiky v nákupu
+
PROEBIZ pracuje s otevřenými cookies. Umožnují mu zpracovávat data, která jsou pro správný průběh a vyhodnocování nezbytná. O cookies a jejich nastavení se dozvíte VÍCE ZDE