1 |
21. 10. 2022
Řízení nákupu a nákupní proces
| + |
2 |
24. 11. 2022
Strategie a plán nákupu
| + |
3 |
25. 11. 2022
Category management a kmenová data
| + |
4 |
26. 1. 2023
Výběrová řízení a jejich digitalizace
| - |
5 |
27. 1. 2023
Dodavatelé a management vztahu s dodavateli
| - |
6 |
23. 2. 2023
Contract management a schvalovací proces
| + |
Ucelený přehled o smluvních procesech a formálních a právních náležitostech běžících na pozadí celého nákupního procesu organizace. Naučíte se správně rozdělovat, formulovat a strukturovat zásadní dokumenty a uvědomíte si jejich informační propojenost. Naučíte se zakládat projekty a logicky schematizovat všechny schvalovací procesy organizace spojené s činností nákupu od schvalování vstupních dat o dodavatelích a materiálu až po sofistikované schvalovací matice.
Evidence veškeré smluvní dokumentace v elektronických nástrojích je dnes pro přehlednost nezbytná. Větší míra elektronizace (kupní smlouvy, dodatky a jiné speciální dokumenty, aj.) potom umožňuje vytváření flexibilních vzorů, vyšší stupeň standardizace a systémové zpracování smluv. Díky tomu radikálně zkrátíte čas potřebný na přípravu dokumentů a během okamžiku dohledáte de facto jakékoliv potřebné informace a jejich vzájemné souvislosti a stav procesního schvalovacího modelu.
Celá oblast schvalovacích procesů je také ideálním prostorem pro další zjednodušování a díky využití možností pokročilé automatizace může rapidně zrychlit celý proces. Nalezení správné a vyvážené hranice pro zavedení nebo zrušení schvalování nebo jeho kroků je jeden z klíčových úkolů nákupu. Neefektivně nastavený schvalovací proces v praxi působí mnoho komplikací na všech úrovních schvalování.
Možnosti využívání elektronických nástrojů k řízení agendy spojené s nákupem v organizaci. | |
Nezbytné právní povědomí, jak řídit kontrakty a jejich schvalování v elektronických systémech. | |
NDA, ePodpis, daňová plnění, Core-tent dokument. | |
Archivace a reporting. | |
Možnosti schvalování včetně jeho struktury a jednotlivých kroků v rámci end-2-end nákupního procesu. Odbourání neefektivních procesních kroků. | |
Základní pravidla, výhody a chyby při vytváření nebo úpravě schvalovací matice a praktické použití v denním životě včetně možných úskalí. |
MERCATEO | |
IVALUA |
Klíčová slova:
NDA, ePodpis, daňová plnění, Core-tent dokument, workflow, sémantická analýza dokumentů za pomoci umělé inteligence, archiv, schvalovací matice, schvalovací proces, Source-To-Contract
![]() | Michal Kristiňák
Právník, který má bohaté profesní zkušenosti z oblasti nákupu a logistiky. Stál u rozvoje nákupních a právních týmů energetických a gastronomických společností jako je například Medusa Group, kde díky elektronizaci a centralizaci nákupu dosáhli výrazných úspor. V současnosti pracuje na pozici Cluster Procurement Manager ve společnosti Amazon Fulfillment Slovakia.
|
![]() | Ondrej Jombík
Přibližně posledních dvacet let řídí úsek logistiky energetické společnosti ZSE a.s., takže zná spolehlivě všechny cesty směřující od dodavatelů na správné místo ve firmě. Zodpovědně a kreativně vede strategický nákup, operativní nákup a skladovou službu s dopravou. Díky své specializaci je v koncernu E.ON členem „Corporate supply Chain“ a „Grid BAP“. Prosazuje maximální elektronizaci, transparentnost celého nákupního procesu a tvorbu kvalifikačních systémů pro dodavatele.
|
![]() | Piotr Borowiec
Piotr se může pochlubit více než osmi lety odborných zkušeností se zaváděním IT systémů pro zefektivnění strategických a provozních nákupních procesů (systémy jako Ivalua Buyer, NextBuy, easyRFX). V současné době koordinuje týmy odpovědné za implementaci systému Ivalua Buyer na evropském a asijském trhu. Má bohaté zkušenosti z oblasti snižování nákladů v rámci kategorií v nákupu.
|
7 |
24. 2. 2023
Purchase to Pay a eKatalogy
| + |
Purchase-to-pay
Provázanost jednotlivých firemních procesů včetně vazby strategického nákupu na nákup operativní a transakční. Naučte se tvořit systémovou objednávku, která se stává závazným dokumentem ze strany kupujícího a po formálním přijetí objednávky dodavatelem, i závaznou pro druhou stranu na základě vyjednaných podmínek (cena, platební podmínky, termín dodání apod.), jež jsou výsledkem výběrového řízení, eAukce nebo standardizovaného katalogového systému.
Náležitosti nákupní objednávky mají standardizovaný charakter a to samé platí o nastavení systému na tvorbu objednávek, jejich schvalovacího procesu či vzoru. To se týká i příjemky a faktury. Tento tzv. 3-way matching je možné rozšířit o reference na kontrakt. Získané informace jsou základem pro tvorbu spend analýzy, která je zásadní pro fungování celého operativního a transakčního procesu v nákupu. Prakticky si představíte purchase to pay proces včetně katalogového nákupu.
Orientace v procesech operativního a transakčního nákupu. | |
Volba optimálního nákupního kanálu s ohledem na typ potřeby zákazníka a její opakovatelnost. | |
Evidence příjmu zboží a služeb a kontrola dodané kvality za pomoci vybraných elektronických nástrojů. | |
Elektronické katalogy a automatizace standardizovaných nestrategických položek. |
MERCATEO | |
MARQUET | |
Automation Dock |
Klíčová slova:
nákupní objednávka, příjemka, žádanka, faktura, elektronické katalogy, automatizace, spend analýza, 3-way matching, Purchase to Pay
![]() | Zdeněk Pytlíček
Jako Team Leader Procurement Performance ve společnosti GasNet, s.r.o. se momentálně zaměřuje na optimalizaci nákupních procesů, provoz a rozvoj digitalizovaných nákupních systémů, nákupní reporting, tvorbu metodik, řízené dokumentace nebo Non Core nákup. Je jedním z nejuznávanějších specialistů na automatizaci a robotizaci P2P procesů s obrovským technologickým přehledem.
|
![]() | Hana Sušková
Referent nákupu, komoditní nákupčí i vedoucí nákupu. Všemi těmito pozicemi během kariéry prošla Hana Sušková, která je v současnosti ředitelkou nákupu ve firmě Al Invest Břidličná. Zkušenosti s vedením týmu, implementací nového systému, elektronizací procesů v nákupu a vyjednáváním s průmyslovými dodavateli získávala ve firmách jako Škoda Vagonka, OKD, OKK Koksovny a Tatra Defence Vehicle.
|
8 |
30. 3. 2023
Reporting a klíčové indikátory výkonu
| + |
9 |
31. 3. 2023
Risk management a principy udržitelnosti
| + |
10 | 24. 5. 2023
Slavnostní předání Osvědčení proběhne na konferenci eBF
| + |