1 |
21. 10. 2022
Řízení nákupu a nákupní proces
| + |
2 |
24. 11. 2022
Strategie a plán nákupu
| + |
3 |
25. 11. 2022
Category management a kmenová data
| + |
4 |
26. 1. 2023
Výběrová řízení a jejich digitalizace
| - |
Specifikace, požadavky, kritéria hodnocení
Zjistíte, jak nejlépe realizovat, vést a vyhodnocovat tendr, seznámíte se s variabilitou elektronického tendru i možnostmi, jak na základní část tendru navázat elektronickou aukcí a negociaci o konečné ceně a dalších podmínkách dodání tak přenést na kvalifikované dodavatele a jejich možnosti.
Jedná se o klíčovou část nákupního procesu. Existují jasná pravidla a postupy pro získání informace, ceny nebo kompletní nabídky od dodavatele včetně související dokumentace. Využitím moderních nástrojů zjednodušíte práci všech zapojených stran a zároveň zvýšíte rychlost celého procesu, od důležité interní přípravy, tzv. demand managementu, a optimalizace popisu potřeby společnosti, až po úspěšné ukončení kontraktační fáze. Na praktických ukázkách vybraných digitálních systémů zjistíte, jak elektronizace změnila pohled na dodavatelsko-odběratelské vztahy a rozšířila možnosti konečných vyjednávání.
Kroky výběrového řízení. | |
Specifikace potřeby interního zákazníka - demand management. | |
Hodnotící matice a dokumentace výběrového řízení. | |
Typy tendrů - RFx (Request for Information, Price or Quotation), elektronický tendr versus konvenční. | |
Využití a možnosti elektronických aukcí - typy elektronických aukcí, příprava a strategie nastavení. | |
Možnosti hodnocení v elektronických tendrech, včetně ratingu nebo multikritérií. Co se používá a co má skutečný efekt. |
TENDERBOX / Lukáš Karcol | |
SAP / Tomáš Kozák |
Klíčová slova:
tendr, specifikace, demand management, RFx (Request for Information, Price or Quotation), hodnotící matice, zadávací dokumentace, e-tender, e-aukce (anglická, japonská, holandská), kapacitní aukce (brazilská, yankee), prodejní aukce, ostatní typy aukcí, multikriteriální hodnocení, TCO, dodavatelský rating
![]() | Hana Sušková
Referent nákupu, komoditní nákupčí i vedoucí nákupu. Všemi těmito pozicemi během kariéry prošla Hana Sušková, která je v současnosti ředitelkou nákupu ve firmě Al Invest Břidličná. Zkušenosti s vedením týmu, implementací nového systému, elektronizací procesů v nákupu a vyjednáváním s průmyslovými dodavateli získávala ve firmách jako Škoda Vagonka, OKD, OKK Koksovny a Tatra Defence Vehicle.
|
![]() | Martin Repko
Vystudoval strojnickou fakultu slovenské technické univerzity v Bratislavě. Pracovní zkušenosti sbíral coby obchodní a projektový manažer ve stavebnictví a energetice. Od roku 2014 působí ve společnosti NAFTA jako senior procurement specialista, kde je součástí nákupního týmu, který řeší nejen kompletní nákupní proces, ale i implementaci nových technologií v nákupu.
|
![]() | Zdeněk Mikeš
Za posledních 12 let poznal svět nákupu z různých stran od nákupčího, přes sourcing manažera až po konzultanta nákupních řešení. Aktuálně na pozici Head of Business Development pro nákupní řešení v SAP pomáhá zákazníkům najít optimální způsoby digitální transformace v nákupu, financí a logistice. Zdeněk zároveň pracuje na strategických projektech spojené s novými řešeními. V duchu “všestrannost je klíčem úspěchu nákupčího“ se ve volném čase věnuje studiu cizích jazyků, včelaření či bojovým sportům.
|
![]() | Lukáš Karcol
Po absolvovaní ekonomické fakulty VŠB-TU v Ostravě a krátké zastávce v automobilce se v roce 2012 připojil k týmu PROEBIZ. Už osmým rokem působí na území Moravy, školí, pomáhá s implementací a rozšiřuje řady spokojených klientů. Baví ho hledat řešení i v komplikovaných záležitostech.
|
5 |
27. 1. 2023
Dodavatelé a management vztahu s dodavateli
| - |
Hodnocení, segmentace, rozvoj dodavatele
Naučte se hodnotit, segmentovat, vybírat dodavatele a efektivně využívat SRM. A to i pro vyhodnocování výkonu dodavatelů navázaného například na inovační plán.
Pro celkový úspěch firmy, ale i nákupního týmu je nutný správný výběr a management dodavatelů. Hlavně pak práce s historickou dodavatelskou databází, výběr a akreditace nových dodavatelů a rozvoj dlouhodobého partnerství se strategickými dodavateli, které přináší významné benefity z hlediska inovací, environmentální politiky a rizik včetně jejich snižování. Jak se stát preferovaným zákazníkem a jak využít výhod, které tato pozice přináší. Důležitá je segmentace dodavatelů včetně nastavení strategie přístupu k jednotlivým částem dodavatelského řetězce a určení strategických partnerů.
Praktické ukázky optimalizace dodavatelského řetězce budou prezentovány na specializovaných elektronických nástrojích.
Metody a nástroje hodnocení dodavatelů. | |
Výběr dodavatele, databáze dodavatelů v rámci jedné kategorie. | |
SRM - nástroje a metody řízení vztahů s dodavateli a náklady s tím spojené. | |
Dlouhodobý vztah s dodavateli a jejich přínos. | |
Klíčové indikátory výkonu (KPI‘s). |
SAP / Tomáš Kozák | |
Microsoft Power Platform / Pavel Večeř |
Klíčová slova:
SRM - supplier relationship management, výběr dodavatelů, segmentace dodavatelů, data, KPI, strategický dodavatel, preferovaný zákazník, supply chain management
![]() | Martin Zelinka
Z pozice Head Of Global Commodity Management nadnárodního koncernu Siemens Energy zaštiťuje strategický vývoj a implementaci procesů zajišťování zdrojů například pro výrobní závody průmyslových parních turbín, průmyslových generátorů a plynových motorů po celém světě. Je respektovaným odborníkem pro oblast centralizace nákupu a řízení projektů v oblasti zavádění nových nákupních nástrojů a postupů. Dříve své zkušenosti čerpal také například v nákupních týmech energetické skupiny RWE.
|
![]() | Jan Hirsch
V současnosti na pozici Global commodity manager raw materials composites ve společnosti BLANCO, ale zkušenosti z mezinárodního nákupu a logistiky má od roku 1995 a byl prakticky u zrodu elektronizace v oboru. Vedl nákupní týmy ve společnostech jako např. Unipetrol nebo KUKA. Věnuje se projektům v procesním řízení, mapování a analýze, zlepšování procesů, předávání zkušeností, lektorské činnosti, překladům, vzdělávání v osobním rozvoji a také vlastnímu B2C projektu.
|
![]() | Pavel Večeř
Cloud Solution Architect aktuálně ve společnosti Microsoft. Jeho hlavním cílem je pomoci nalézt tu správnou cestu k optimálnímu řešení skrze Microsoftí cloudové technologie. Hlavní zaměření je oblast Modern Worku a Power Platformy. Jeho motto je, že vše se dá automatizovat dává-li to smysl, je potřeba najít jenom to vhodné řešení a přístup.
|
6 |
23. 2. 2023
Contract management a schvalovací proces
| + |
7 |
24. 2. 2023
Purchase to Pay a eKatalogy
| + |
8 |
23. 3. 2023
Reporting a klíčové indikátory výkonu
| + |
9 |
24. 3. 2023
Risk management a principy udržitelnosti
| + |
10 |
Workshop k rozboru aktuální vybrané problematiky v nákupu
| + |