Digitální
nákupní tým
Studijní program
1
24. 9. — 25. 9. 2021
Řízení nákupu a nákupní proces
+
2
15. 10. — 16. 10. 2021
Strategie nákupu a category management
+
3
22. 10. — 23. 10. 2021
Plán nákupu a proces schvalování
+
4
19. 11. 2021
Dodavatelé a management vztahu s dodavateli (supplier-management)
+
5
26. 11. 2021
Výběrová řízení (e-sourcing)
+
6
10. 12. 2021
Elektronická aukce (e-auctions)
+
7
7. 1. 2022
Proces uzavírání smluv (contract-management)
+
8
21. 1. 2022
Od objednávky až po platbu (purchase-to-pay)
-

O tematickém bloku

Purchase-to-pay

Provázanost jednotlivých firemních procesů včetně vazby strategického nákupu na nákup operativní a transakční. Naučte se tvořit systémovou objednávku, která se stává závazným dokumentem ze strany kupujícího a po formálním přijetí objednávky dodavatelem, i závaznou pro druhou stranu na základě vyjednaných podmínek (cena, platební podmínky, termín dodání apod.), jež jsou výsledkem výběrového řízení, eAukce nebo standardizovaného katalogového systému.

Náležitosti nákupní objednávky mají standardizovaný charakter a to samé platí o nastavení systému na tvorbu objednávek, jejich schvalovacího procesu či vzoru. To se týká i příjemky a faktury. Tento tzv. 3-way matching je možné rozšířit o reference na kontrakt. Získané informace jsou základem pro tvorbu spend analýzy, která je zásadní pro fungování celého operativního a transakčního procesu v nákupu. Prakticky si představíte purchase to pay proces včetně katalogového nákupu.

Program 21. 1.

Orientace v procesech operativního a transakčního nákupu.
Volba optimálního nákupního kanálu s ohledem na typ potřeby zákazníka a její opakovatelnost.
Evidence příjmu zboží a služeb a kontrola dodané kvality za pomoci vybraných elektronických nástrojů.
Elektronické katalogy a automatizace standardizovaných nestrategických položek.

Klíčová slova:
nákupní objednávka, příjemka, žádanka, faktura, elektronické katalogy, automatizace, spend analýza, 3-way matching, Purchase to Pay

Program 21. 1. - nástroje:

MERCATEO - rozsáhlá katalogová platforma, která nabízí miliony spotřebních položek od stovek předem pečlivě vybraných dodavatelů, které může nákup přímo objednávat. Organizace tak mohou rychle a jednoduše objednat kvalitní výrobky od důvěryhodných dodavatelů. Integrace softwaru potom umožní i vytváření vlastních oborových katalogů.
SAP - přední světová nákupní platforma k automatizaci nákupního procesu, který umožňuje integrovat zásadní podnikové procesy od správy výdajů, optimalizace vztahu s dodavateli, přes strategické zajišťování zdrojů, nákupní proces až po řízení objednávek.
MARQUET - elektronický katalog pro komplexní správu informací o spotřebních položkách. Informačním zdrojem nástroje jsou vítězné nabídky z eAukcí, DNS, rámcových smluv a ostatních tendrů, které mohou být v systému aktualizovány automaticky a internímu zákazníkovi umožňují rychlý a přehledný přístup k zadání požadavku na vybrané komodity svépomocí. Výstupním rozhraním pro uživatele je specifická forma eShopu.

Přednášející 21. 1.

Zdeněk Pytlíček
Jako Team Leader Procurement Performance ve společnosti GasNet, s.r.o. se momentálně zaměřuje na optimalizaci nákupních procesů, provoz a rozvoj digitalizovaných nákupních systémů, nákupní reporting, tvorbu metodik, řízené dokumentace nebo Non Core nákup. Je jedním z nejuznávanějších specialistů na automatizaci a robotizaci P2P procesů s obrovským technologickým přehledem.
Hana Sušková
Referent nákupu, komoditní nákupčí i vedoucí nákupu. Všemi těmito pozicemi během kariéry prošla Hana Sušková, která je v současnosti ředitelkou nákupu ve firmě Al Invest Břidličná. Zkušenosti s vedením týmu, implementací nového systému, elektronizací procesů v nákupu a vyjednáváním s průmyslovými dodavateli získávala ve firmách jako Škoda Vagonka, OKD, OKK Koksovny a Tatra Defence Vehicle.

Přednášející 21. 1.

Blažej Kováč
Blažej má v současné chvíli na starosti prodej katalogového nákupu ve společnosti Mercateo, která je jednou z největších b2b e-commerce platforem v Evropě. Sám o sobě tvrdí, že je vnímavý, flexibilní člověk, vždy ochotný učit se novým věcem, s vysokou úrovní obratnosti změn a dychtivý čelit novým výzvám. Dokáže sebe i druhé namotivovat energií a nadšením k dosažení závazných cílů, kvality a služeb. Blažej je inovativní člověk, týmový hráč s vynikajícími komunikačními schopnostmi a dobrým smyslem pro humor.
Zdeněk Mikeš
Za posledních 12 let poznal svět nákupu z různých stran od nákupčího, přes sourcing manažera až po konzultanta nákupních řešení. Aktuálně na pozici Head of Business Development pro nákupní řešení v SAP pomáhá zákazníkům najít optimální způsoby digitální transformace v nákupu, financí a logistice. Zdeněk zároveň pracuje na strategických projektech spojené s novými řešeními. V duchu “všestrannost je klíčem úspěchu nákupčího“ se ve volném čase věnuje studiu cizích jazyků, včelaření či bojovým sportům.
Jan Cudlín
Na podzim roku 2017 se stal členem moravského týmu systému PROEBIZ. V současnosti zde zastává pozici trenéra systémů PROEBIZ, kde v rámci asistenční podpory školí a implementuje nejsložitější postupy elektronizace ve firmách a institucích. Sám o sobě říká, že vyniká ve všem, na co sáhne, či jen pomyslí a hlavně je až překvapivě skromný :).
9
4. 2. 2022
Kmenová data a jejich řízení (data-management)
+
10
18. 2. 2022
Reporting a klíčové indikátory výkonu (KPI)
+
11
4. 3. 2022
Risk management a principy udržitelnosti
+
12
1. 4. — 2. 4. 2022
Závěrečná evaluace
+
PROEBIZ pracuje s otevřenými cookies. Umožnují mu zpracovávat data, která jsou pro správný průběh a vyhodnocování nezbytná. O cookies a jejich nastavení se dozvíte VÍCE ZDE