Digitální
nákupní tým
Studijní program
1
24. 9. — 25. 9. 2021
Řízení nákupu a nákupní proces
+
2
15. 10. — 16. 10. 2021
Strategie nákupu a category management
+
3
22. 10. — 23. 10. 2021
Plán nákupu a proces schvalování
-

O tematickém bloku

Analýza, prioritizace, proces schvalování

Naučte se zakládat projekty a logicky schematizovat všechny schvalovací procesy organizace spojené s činností nákupu od schvalování vstupních dat o dodavatelích a materiálu až po sofistikované schvalovací matice. Seznamte se s plánováním nákupních aktivit na sledovaná období, controllingem, jejich vyhodnocováním a využitím výsledků pro další plánování.

Zásadní je správně evidovat nákupní požadavek od okamžiku jeho vzniku, přes jeho realizaci až po kalkulaci benefitů získaných nákupním oddělením při realizaci nákupního projektu. Plán nákupu slouží jako nástroj plánování kapacity nákupu v určitém období, ale zároveň může být použit například jako základ pro nastavení cílů nákupního týmu pro daný rok. Součástí plánu je správné nastavení jednotlivých procesních kroků, včetně schvalovacího procesu. Neefektivně nastavený schvalovací proces v praxi působí mnoho komplikací na všech úrovních schvalování.

Celá oblast schvalovacích procesů je proto ideálním prostorem pro další zjednodušování a díky využití možností pokročilé automatizace rapidně zrychlíte celý proces. Nalezení správné a vyvážené hranice pro zavedení nebo zrušení schvalování nebo jeho kroků je jeden z klíčových úkolů nákupu.

Program 22. 10.

Cíle nákupního oddělení a jejich prioritizace.
Evidence nákupních požadavků a zapojení nákupního týmu.
Nákupní plán, možnosti jeho elektronizace a přínos pro firmu a nákupní oddělení.
Možnosti schvalování včetně jeho struktury a jednotlivých kroků v rámci end-2-end nákupního procesu. Odbourání neefektivních procesních kroků.
Základní pravidla, výhody a chyby při vytváření nebo úpravě schvalovací matice a praktické použití v denním životě včetně možných úskalí.

Klíčová slova:
plán nákupu, cíle nákupního oddělení, prioritizace, transparentnost, schvalovací matice, schvalovací proces, nákupní systémy, Source-To-Contract, Purchase-To-Pay, vendor mater data, materiál master data

Program 23. 10. - nástroje:

IFS - flexibilní švédský ERP systém pro plánování podnikových zdrojů a řízení dodavatelských vztahů. Není složitý a rigidní jako některé jiné ERP. Je navržený tak, aby se mohl přizpůsobovat rozvíjejícím se technologiím, měnícímu se tržnímu prostředí a maximalizovat tak provozní agilitu. Obsahuje i rozsáhlý Customer Relationship Management modul.
MERCATEO - rozsáhlá katalogová platforma, která nabízí miliony spotřebních položek od stovek předem pečlivě vybraných dodavatelů, které může nákup přímo objednávat. Organizace tak mohou rychle a jednoduše objednat kvalitní výrobky od důvěryhodných dodavatelů. Integrace softwaru potom umožní i vytváření vlastních oborových katalogů.
K2 - český Informační systém, který pomáhá řídit firemní procesy (ERP) a vztah se zákazníky a obchodními partnery (CRM). Systém je dostatečně otevřený a uživatelé tak mají možnost si jeho části samostatně přizpůsobit vlastním potřebám.
Deloitte Dynamic Pricing - řešení, jehož cílem je zautomatizovat každodenní cenovou rutinu pro provozování e-shopů a dalších maloobchodníků. Je navržen tak, aby zvládl velký objem položek (desítky tisíc). Ceny doporučené DDP jsou optimalizovány matematickým algoritmem. Z pohledu IT se DDP skládá z databáze, enginu a uživatelského rozhraní. Může být použit také pro odhad poptávky i odhad nákupu u dodavatelů.

Přednášející 22. 10.

Miloš Olejník
Nákupní specialista s více než dvacetiletou praxí v nadnárodních firmách jako Ikea, innogy či Makro, kde zastával strategické vedoucí posty a získal zkušenosti s nákupem v celé jeho komplexitě. Je velkým propagátorem elektronického nákupu a dalších moderních nástrojů efektivního nakupování, stejně jako maximální transparentnosti v procesu výběrových řízení. V současnosti uplatňuje své zkušenosti na pozici EU Category Manager ve čtvrté nejhodnotnější firmě světa, Amazonu.
Jan Hirsch
V současnosti na pozici Global commodity manager raw materials composites ve společnosti BLANCO, ale zkušenosti z mezinárodního nákupu a logistiky má od roku 1995 a byl prakticky u zrodu elektronizace v oboru. Vedl nákupní týmy ve společnostech jako např. Unipetrol nebo KUKA. Věnuje se projektům v procesním řízení, mapování a analýze, zlepšování procesů, předávání zkušeností, lektorské činnosti, překladům, vzdělávání v osobním rozvoji a také vlastnímu B2C projektu.

Přednášející 23. 10.

Pavel Míl
Pavel se po celou dobu jeho profesního působení, od roku 1995, věnuje ERP systémům (DIALOG/Altec Aplikace, BaaN, IFS Aplikace) a zaměřuje se především na oblast Distribuce (Nákup, Sklady, Prodej), Správu vztahů se zákazníkem a dodavateli (CER/SRM), Správu dokumentů, Servis a Údržbu, reporting, manažerské systémy, administrace a parametrizace aplikace. V současné době působí na pozici senior konzultant pro výše uvedené oblasti a architekt řešení ve společnosti CDC Data s.r.o. Ve svém volném čase je vášnivým vyznavačem outdoorových aktivit, zejména kanoistky, horolezectví, lyží a kola.
Blažej Kováč
Blažej má v současné chvíli na starosti prodej katalogového nákupu ve společnosti Mercateo, která je jednou z největších b2b e-commerce platforem v Evropě. Sám o sobě tvrdí, že je vnímavý, flexibilní člověk, vždy ochotný učit se novým věcem, s vysokou úrovní obratnosti změn a dychtivý čelit novým výzvám. Dokáže sebe i druhé namotivovat energií a nadšením k dosažení závazných cílů, kvality a služeb. Blažej je inovativní člověk, týmový hráč s vynikajícími komunikačními schopnostmi a dobrým smyslem pro humor.
Pavel Motan
Pavel má více než dvacetileté zkušenosti s poradenstvím v provozních a procesních potřebách ve firmách, optimalizací výrobních a logistických procesů a implementací informačního systému K2 a sám o sobě říká, že „naslouchá potřebám firem“. Jeho rukama prošlo více než 300 firem nejrůznějších velikostí a oborů podnikání. Řídí se motem, že drobnosti a selský rozum rozhodují o úspěchu více, než poučky, které ještě nikdo neslyšel. Možná právě proto se snaží najít optimum mezi teoretickým učebnicovým přístupem a řešením přiměřeným potřebě konkrétního zákazníka. Své nejzajímavější projekty pak rád sdílí na odborných konferencích, aby bylo zřejmé, že to jde a každý si mohl odnést kousek inspirace.
Pavel Milička
Pavel zastává pozici Specialist Lead v týmu AI & Data ve společnosti Deloitte. Zaměřuje se na aplikaci strojového učení v reálných scénářích a jeho role zahrnuje jak ideaci a návrh řešení, tak jeho případnou implementaci a projektové řízení. Jeden z autorů řešení Dynamic Pricing, který na základě odhadu poptávky a optimalizačního enginu pomáhá nastavit ideální ceny produktů klienta.
4
5. 11. — 6. 11. 2021
Dodavatelé a management vztahu s dodavateli (supplier-management)
+
5
26. 11. — 27. 11. 2021
Výběrová řízení (e-sourcing)
+
6
10. 12. — 11. 12. 2021
Elektronická aukce (e-auctions)
+
7
7. 1. — 8. 1. 2022
Proces uzavírání smluv (contract-management)
+
8
21. 1. — 22. 1. 2022
Od objednávky až po platbu (purchase-to-pay)
+
9
4. 2. — 5. 2. 2022
Kmenová data a jejich řízení (data-management)
+
10
18. 2. — 19. 2. 2022
Reporting a klíčové indikátory výkonu (KPI)
+
11
4. 3. — 5. 3. 2022
Risk management a principy udržitelnosti
+
12
1. 4. — 2. 4. 2022
Závěrečná evaluace
+
PROEBIZ pracuje s otevřenými cookies. Umožnují mu zpracovávat data, která jsou pro správný průběh a vyhodnocování nezbytná. O cookies a jejich nastavení se dozvíte VÍCE ZDE