1 |
24. 9. — 25. 9. 2021
Řízení nákupu a nákupní proces
| + |
Strategický pohled na nákupní oddělení, jeho roli a umístění v rámci společnosti.
Strategický pohled na nákupní oddělení, jeho roli a umístění v rámci společnosti. V bloku se seznámíte s charakteristickými aspekty celého end-2-end procesu, se způsobem jak to všechno díky moderním technologiím měřit a analyzovat, jak využít potenciálu profesních sociálních sítí a jak vybudovat moderní a plně kvalifikovaný nákupní tým.
Technologie nezastavitelně mění svět nákupu, ale stěžejní úloha zůstává stejná. Včasné zajišťování všech potřeb společnosti, v definované kvalitě a za co nejvýhodnějších podmínek. Když pochopíte tyto potřeby, můžete nastavit individuální komoditní strategie, které určují následný nákupní plán.
Nákupní proces a jeho hlavní procesní kroky. Strategický, operativní a transakční charakter nákupních aktivit. | |
6P – People (lidé), Process (proces), Physical tools (nákupní systémy) Projects (nákupní projekty), Performance (výkon), Partnership (vztah s interními zákazníky a externími dodavateli). | |
Nákupní tým, jeho struktura a motivace – zajištění category managementu, risk managementu, podporu inovací či přispění ke snížení environmentální stopy firmy. | |
Nákupní analýzy. | |
Přidaná hodnota strategického nákupu |
Klíčová slova:
strategický, operativní a transakční nákup, nákupní tým, 6P model, nákupní proces, category management, risk management, end-2-end proces, social media networking
GEP - robustní systém pro přímou a nepřímou správu výdajů v rámci Source-to-Pay. Díky inteligentním funkcím umožňuje jednoduše řešit analýzu výdajů, sledování úspor, správu smluv, správu dodavatelů a zpracování objednávek za účelem platby. Uživatelé si mohou přizpůsobit řídicí panely v systému a vytvářet automatické sestavy. | |
Coupa - globální technologická platforma pro správu výdajů na podnikání (Business Spend Management - BSM). Pomáhá velkým společnostem získat přehled a kontrolu nad penězi a zdroji vynaloženými v jejich organizacích. |
![]() | Tomáš Veit
Vedoucí nákupního týmu v pivovarnické skupině Asahi, jež se svým inovativním přístupem stala technologickým lídrem trhu. Jeho cílem je trvalé přispění ke strategickému rozvoji Asahi Europe & International z hlediska úspor, inovací, risk managementu či environmentální udržitelnosti a to díky pokročilému category managementu, úzkému vztahu s dodavateli či interními zákazníky. V oblasti automatizace a robotizace nákupu udává směr a určuje trend i ve vzdělávání.
|
![]() | Jiří Róžański
Zkušený nákupní manažer s více než 15 lety praxe na různých pozicích v Procurementu, se zkušenostmi v oblasti
služeb, výrobních i obchodních odvětví. Momentálně působí ve společnosti Penta Hospitals International jako
Head of Procurement, kde zastřešuje nákupy pro 36 nemocnic a síť poliklinik na Slovensku, v Česku a Polsku. Zaměřuje se na rozvoj strategické úlohy nákupu, maximalizace nákupních synergií a digitalizaci nákupních procesů.
|
![]() | Tommaso Susini
Tommaso je profesionál s více než desetiletou praxí v oblasti spend managementu a transformace podnikání a bohatými zkušenostmi s implementací řešení pro velké světové společnosti v mnoha odvětvích. Během působení v oboru se Tommaso podílel na růstu regionu EMEA pro společnost Coupa, což mělo přímý dopad na prodej služeb, strategii umístění produktů, navázání partnerství a získávání nových zákazníků. Nyní působí v roli podpory prodeje pro podnikové příležitosti v severní Evropě a Beneluxu, pomáhá klientům i potenciálním zákazníkům identifikovat bolestivé místa firemních procesů a definuje budoucí provozní modely pomocí platformy BSM společnosti Coupa.
|
![]() | Filip Saska
Filip vystudoval inženýrský obor Informační Systémy a Technologie, a to na VŠE v Praze. Po studiích pracoval jako Integrační Architekt v České Pojišťovně, Buyer Integrator v SAP Ariba a dále jako Integrační Architekt pro konzultační společnost. Momentálně působí jako manažer ve společnosti Deloitte Advisory pro Střední Evropu, kde je součástí týmu Supply Chain & Network Operations Procurement Technology. Jeho misí je umožnění digitální transformace nákupních procesů skrze integraci zapojených systémů. V rámci své role vede Filip integraci nákupních řešení, zpravidla pro mezinárodní firmy, aktivní především ve farmaceutickém, IT, logistickém a ropném průmyslu. Volný čas tráví rád sportováním, například gymnastikou, či cestováním.
|
![]() | Adam Jasinski
Adam je ředitelem společnosti GEP v Praze, kde je zodpovědný za oblasti strategického a operativního nákupu a provozní dokonalosti. Má bohaté odborné znalosti nepřímých kategorií a pracoval ve více průmyslových odvětvích, včetně IT, bankovnictví, telekomunikací, zdravotnictví, chemie a zpracování potravin. S více než 20 lety zkušeností v různých oblastech nákupu Adam implementoval, stabilizoval a vedl několik globálních a regionálních poradenských a outsourcingových zakázek pro vedoucí subjekty na trhu. Před příchodem do GEP pracoval 5 let ve společnosti Accenture ve Varšavě, kde vedl globální otsourcingové zakázky z oblastí správy kategorií, podpory získávání zdrojů a provozních zakázek. Vystudoval Wroclawskou ekonomickou univerzitu. Hovoří anglicky, německy a polsky.
|
![]() | Kumar Anubhav
Anubhav Kumar v současnosti zastává pozici Solution Design Manager ve společnosti GEP. Má bohaté zkušenosti s navrhováním a poskytováním konceptů a ukázek systémů potencionálním zákazníkům na míru tak, aby splňovali jejich specifické potřeby a kritéria. Mezi další z jeho kompetencí patří objasňování klíčových faktorů příležitostí a následné doporučení řešení, která pomohou společnostem digitálně transformovat jejich nákupní procesy tak, aby plnily nastavené cíle.
|
![]() | Jan Kyselý
Marketingový expert a konzultant se zaměřením na nové technologie, sociální sítě, moderní přístupy v B2B prodeji a marketingu. Autor knihy Social Selling a co-founder společnosti FUTURE SALES solutions, která prostřednictvím vzdělání, digitálních dat a online nástrojů otevírá firmám na LinkedIn nové obchodní příležitosti. Organizuje také velký oborový online event, konferenci Future Summit.
|
2 |
15. 10. — 16. 10. 2021
Strategie nákupu a category management
| + |
O tvorbě komoditní strategie
Naučte se vytvářet komoditní strategie, pochopit její hlavní pilíře a vliv strategie na fungování nákupního týmu. Nákupní oddělení má unikátní pozici mezi potřebami všech interních zákazníků a portfoliem externích dodavatelů. Rozdělení kategorií umožňuje nastavení individuálních nákupních strategií reflektujících podmínky a specifika trhu dané komodity v závislosti na míře přijatelného rizika pro organizaci.
Category management je tedy právem považován za vrcholovou disciplínu mezi modely řízení strategie nákupu zajišťující kompletní pochopení všech elementů ovlivňujících způsob, jakým bychom měli k dané kategorii a s ní spojeným dodavatelům přistupovat. Naučte se jej využívat efektivně, smysluplně a s vhodnými nástroji.
Strategie nákupu a její vztah k firemní strategii. | |
Nová řešení ke zmírnění rizik v nákupu - přínos inovací ze strany dodavatele, společná environmentální politika umožňující dosažení firemních environmentálních cílů, risk management. | |
Tvorba komoditní strategie a její elektronizace. | |
Nástroje category managementu a situační analýzy (SWOT, PESTLE), analýza udržitelnosti, komoditní strategie, Kraljičova matice, Porterova matice, demand management, TCO nebo risk management. |
Klíčová slova:
category management, komoditní strategie, Kraljičova matice, SWOT, PESTLE, Porterova matice, demand management, TCO, risk management, segmentace dodavatelů
IVALUA - modulární systém zaměřený na Source-to-Pay, strategický nákup a Procure-to-Pay procesy. Řídí strategické činnosti při zadávání tendrů, jako je analýza výdajů, zajišťování zdrojů, správa smluv a správa dodavatelů a navazující činnosti, jako elektronické zadávání zakázek, nákupní objednávky, automatizace faktur a účetní procesy. | |
CIRTUO - nástroj, který pomáhá digitální a strategické transformaci nákupu, hlavně v oblasti Category Managementu nebo správy dodavatelů. AI platforma, Cirtuo Guided Strategy Creation, identifikuje neobjevené úspory, snižuje dodavatelské rizika a rovněž vede Category manažery procesem tvorby analýzy kategorie a doporučuje nejvhodnější strategii pro danou kategorii. |
![]() | Ondrej Jombík
Přibližně posledních dvacet let řídí úsek logistiky energetické společnosti ZSE a.s., takže zná spolehlivě všechny cesty směřující od dodavatelů na správné místo ve firmě. Zodpovědně a kreativně vede strategický nákup, operativní nákup a skladovou službu s dopravou. Díky své specializaci je v koncernu E.ON členem „Corporate supply Chain“ a „Grid BAP“. Prosazuje maximální elektronizaci, transparentnost celého nákupního procesu a tvorbu kvalifikačních systémů pro dodavatele.
|
![]() | Michal Kristiňák
Právník, který má bohaté profesní zkušenosti z oblasti nákupu a logistiky. Stál u rozvoje nákupních a právních týmů energetických a gastronomických společností jako je například Medusa Group, kde díky elektronizaci a centralizaci nákupu dosáhli výrazných úspor. V současnosti pracuje na pozici Cluster Procurement Manager ve společnosti Amazon Fulfillment Slovakia.
|
![]() | Tomasz Gonsior
Tomasz má bohaté zkušenosti s řízením projektů nákupu v různých průmyslových odvětvích, včetně automobilového, strojírenského, lékařského a obchodního. Od roku 2010 pracuje ve společnosti OptiBuy, kde v současné době působí jako partner a je odpovědný za divizi poradenství. Dříve několik let pracoval v nákupním oddělení jednoho z předních německých výrobců automobilů. Rád sdílí své znalosti a zkušenosti na konferencích, setkáních, školeních a přednáší pro studenty na univerzitě Kozminski ve Varšavě.
|
![]() | Luboš Libiak
Luboš má 20 let zkušeností v oblasti strategického nákupu z prostředí globálních firem, jak v průmyslu, tak v oblasti consultingu. Je vášnivý podporovatel digitalizace a profesionalizace nákupu, využívání a zpracování dat pro kvalitnější rozhodování, posílení pozice nákupních týmů v rámci svých společností a transformace nákupu při tvorbě hodnoty nejen v podobě úspor, ale i inovací, zamezení rizik a porozumění potřeb interních zákazníků.
|
3 |
22. 10. — 23. 10. 2021
Plán nákupu a proces schvalování
| + |
Analýza, prioritizace, proces schvalování
Naučte se zakládat projekty a logicky schematizovat všechny schvalovací procesy organizace spojené s činností nákupu od schvalování vstupních dat o dodavatelích a materiálu až po sofistikované schvalovací matice. Seznamte se s plánováním nákupních aktivit na sledovaná období, controllingem, jejich vyhodnocováním a využitím výsledků pro další plánování.
Zásadní je správně evidovat nákupní požadavek od okamžiku jeho vzniku, přes jeho realizaci až po kalkulaci benefitů získaných nákupním oddělením při realizaci nákupního projektu. Plán nákupu slouží jako nástroj plánování kapacity nákupu v určitém období, ale zároveň může být použit například jako základ pro nastavení cílů nákupního týmu pro daný rok. Součástí plánu je správné nastavení jednotlivých procesních kroků, včetně schvalovacího procesu. Neefektivně nastavený schvalovací proces v praxi působí mnoho komplikací na všech úrovních schvalování.
Celá oblast schvalovacích procesů je proto ideálním prostorem pro další zjednodušování a díky využití možností pokročilé automatizace rapidně zrychlíte celý proces. Nalezení správné a vyvážené hranice pro zavedení nebo zrušení schvalování nebo jeho kroků je jeden z klíčových úkolů nákupu.
Cíle nákupního oddělení a jejich prioritizace. | |
Evidence nákupních požadavků a zapojení nákupního týmu. | |
Nákupní plán, možnosti jeho elektronizace a přínos pro firmu a nákupní oddělení. | |
Možnosti schvalování včetně jeho struktury a jednotlivých kroků v rámci end-2-end nákupního procesu. Odbourání neefektivních procesních kroků. | |
Základní pravidla, výhody a chyby při vytváření nebo úpravě schvalovací matice a praktické použití v denním životě včetně možných úskalí. |
Klíčová slova:
plán nákupu, cíle nákupního oddělení, prioritizace, transparentnost, schvalovací matice, schvalovací proces, nákupní systémy, Source-To-Contract, Purchase-To-Pay, vendor mater data, materiál master data
IFS - flexibilní švédský ERP systém pro plánování podnikových zdrojů a řízení dodavatelských vztahů. Není složitý a rigidní jako některé jiné ERP. Je navržený tak, aby se mohl přizpůsobovat rozvíjejícím se technologiím, měnícímu se tržnímu prostředí a maximalizovat tak provozní agilitu. Obsahuje i rozsáhlý Customer Relationship Management modul. | |
MERCATEO - rozsáhlá katalogová platforma, která nabízí miliony spotřebních položek od stovek předem pečlivě vybraných dodavatelů, které může nákup přímo objednávat. Organizace tak mohou rychle a jednoduše objednat kvalitní výrobky od důvěryhodných dodavatelů. Integrace softwaru potom umožní i vytváření vlastních oborových katalogů. | |
K2 - český Informační systém, který pomáhá řídit firemní procesy (ERP) a vztah se zákazníky a obchodními partnery (CRM). Systém je dostatečně otevřený a uživatelé tak mají možnost si jeho části samostatně přizpůsobit vlastním potřebám. | |
Deloitte Dynamic Pricing - řešení, jehož cílem je zautomatizovat každodenní cenovou rutinu pro provozování e-shopů a dalších maloobchodníků. Je navržen tak, aby zvládl velký objem položek (desítky tisíc). Ceny doporučené DDP jsou optimalizovány matematickým algoritmem. Z pohledu IT se DDP skládá z databáze, enginu a uživatelského rozhraní. Může být použit také pro odhad poptávky i odhad nákupu u dodavatelů. |
![]() | Miloš Olejník
Nákupní specialista s více než dvacetiletou praxí v nadnárodních firmách jako Ikea, innogy či Makro, kde zastával strategické vedoucí posty a získal zkušenosti s nákupem v celé jeho komplexitě. Je velkým propagátorem elektronického nákupu a dalších moderních nástrojů efektivního nakupování, stejně jako maximální transparentnosti v procesu výběrových řízení. V současnosti uplatňuje své zkušenosti na pozici EU Category Manager ve čtvrté nejhodnotnější firmě světa, Amazonu.
|
![]() | Jan Hirsch
V současnosti na pozici Global commodity manager raw materials composites ve společnosti BLANCO, ale zkušenosti z mezinárodního nákupu a logistiky má od roku 1995 a byl prakticky u zrodu elektronizace v oboru. Vedl nákupní týmy ve společnostech jako např. Unipetrol nebo KUKA. Věnuje se projektům v procesním řízení, mapování a analýze, zlepšování procesů, předávání zkušeností, lektorské činnosti, překladům, vzdělávání v osobním rozvoji a také vlastnímu B2C projektu.
|
![]() | Pavel Míl
Pavel se po celou dobu jeho profesního působení, od roku 1995, věnuje ERP systémům (DIALOG/Altec Aplikace, BaaN, IFS Aplikace) a zaměřuje se především na oblast Distribuce (Nákup, Sklady, Prodej), Správu vztahů se zákazníkem a dodavateli (CER/SRM), Správu dokumentů, Servis a Údržbu, reporting, manažerské systémy, administrace a parametrizace aplikace. V současné době působí na pozici senior konzultant pro výše uvedené oblasti a architekt řešení ve společnosti CDC Data s.r.o. Ve svém volném čase je vášnivým vyznavačem outdoorových aktivit, zejména kanoistky, horolezectví, lyží a kola.
|
![]() | Blažej Kováč
Blažej má v současné chvíli na starosti prodej katalogového nákupu ve společnosti Mercateo, která je jednou z největších b2b e-commerce platforem v Evropě. Sám o sobě tvrdí, že je vnímavý, flexibilní člověk, vždy ochotný učit se novým věcem, s vysokou úrovní obratnosti změn a dychtivý čelit novým výzvám. Dokáže sebe i druhé namotivovat energií a nadšením k dosažení závazných cílů, kvality a služeb. Blažej je inovativní člověk, týmový hráč s vynikajícími komunikačními schopnostmi a dobrým smyslem pro humor.
|
![]() | Pavel Motan
Pavel má více než dvacetileté zkušenosti s poradenstvím v provozních a procesních potřebách ve firmách, optimalizací výrobních a logistických procesů a implementací informačního systému K2 a sám o sobě říká, že „naslouchá potřebám firem“. Jeho rukama prošlo více než 300 firem nejrůznějších velikostí a oborů podnikání. Řídí se motem, že drobnosti a selský rozum rozhodují o úspěchu více, než poučky, které ještě nikdo neslyšel. Možná právě proto se snaží najít optimum mezi teoretickým učebnicovým přístupem a řešením přiměřeným potřebě konkrétního zákazníka. Své nejzajímavější projekty pak rád sdílí na odborných konferencích, aby bylo zřejmé, že to jde a každý si mohl odnést kousek inspirace.
|
![]() | Pavel Milička
Pavel zastává pozici Specialist Lead v týmu AI & Data ve společnosti Deloitte. Zaměřuje se na aplikaci strojového učení v reálných scénářích a jeho role zahrnuje jak ideaci a návrh řešení, tak jeho případnou implementaci a projektové řízení. Jeden z autorů řešení Dynamic Pricing, který na základě odhadu poptávky a optimalizačního enginu pomáhá nastavit ideální ceny produktů klienta.
|
4 |
19. 11. 2021
Dodavatelé a management vztahu s dodavateli (supplier-management)
| + |
Hodnocení, segmentace, rozvoj dodavatele
Naučte se hodnotit, segmentovat, vybírat dodavatele a efektivně využívat SRM. A to i pro vyhodnocování výkonu dodavatelů navázaného například na inovační plán.
Pro celkový úspěch firmy, ale i nákupního týmu je nutný správný výběr a management dodavatelů. Hlavně pak práce s historickou dodavatelskou databází, výběr a akreditace nových dodavatelů a rozvoj dlouhodobého partnerství se strategickými dodavateli, které přináší významné benefity z hlediska inovací, environmentální politiky a rizik včetně jejich snižování. Jak se stát preferovaným zákazníkem a jak využít výhod, které tato pozice přináší. Důležitá je segmentace dodavatelů včetně nastavení strategie přístupu k jednotlivým částem dodavatelského řetězce a určení strategických partnerů.
Praktické ukázky optimalizace dodavatelského řetězce budou prezentovány na specializovaných elektronických nástrojích.
Metody a nástroje hodnocení dodavatelů. | |
Výběr dodavatele, databáze dodavatelů v rámci jedné kategorie. | |
SRM - nástroje a metody řízení vztahů s dodavateli a náklady s tím spojené. | |
Dlouhodobý vztah s dodavateli a jejich přínos. | |
Klíčové indikátory výkonu (KPI‘s). |
Klíčová slova:
SRM - supplier relationship management, výběr dodavatelů, segmentace dodavatelů, data, KPI, strategický dodavatel, preferovaný zákazník, supply chain management
COUPA - globální technologická platforma pro správu výdajů na podnikání (Business Spend Management - BSM). Pomáhá velkým společnostem získat přehled a kontrolu nad penězi a zdroji vynaloženými v jejich organizacích. | |
SAP - přední světová nákupní platforma k automatizaci nákupního procesu, který umožňuje integrovat zásadní podnikové procesy od správy výdajů, optimalizace vztahu s dodavateli, přes strategické zajišťování zdrojů, nákupní proces až po řízení objednávek. |
![]() | Martin Zelinka
Z pozice Head Of Global Commodity Management nadnárodního koncernu Siemens Energy zaštiťuje strategický vývoj a implementaci procesů zajišťování zdrojů například pro výrobní závody průmyslových parních turbín, průmyslových generátorů a plynových motorů po celém světě. Je respektovaným odborníkem pro oblast centralizace nákupu a řízení projektů v oblasti zavádění nových nákupních nástrojů a postupů. Dříve své zkušenosti čerpal také například v nákupních týmech energetické skupiny RWE.
|
![]() | Jan Hirsch
V současnosti na pozici Global commodity manager raw materials composites ve společnosti BLANCO, ale zkušenosti z mezinárodního nákupu a logistiky má od roku 1995 a byl prakticky u zrodu elektronizace v oboru. Vedl nákupní týmy ve společnostech jako např. Unipetrol nebo KUKA. Věnuje se projektům v procesním řízení, mapování a analýze, zlepšování procesů, předávání zkušeností, lektorské činnosti, překladům, vzdělávání v osobním rozvoji a také vlastnímu B2C projektu.
|
![]() | Michaela Šrámová
Michaela vystudovala magisterský obor International Business, a to na VŠE v Praze a University of Applied Sciences v německém Mainzu. Po studiích pracovala jako nákupčí a dále supply chain expert ve výrobní firmě. Momentálně působí jako konzultant ve společnosti Deloitte Advisory pro Střední Evropu, kde je součástí týmu Supply Chain & Network Operations Procurement Technology. Její misí je digitální transformace nákupních procesů a týmů , přičemž klade důraz na lidský faktor. V rámci své role vede Michaela implementace nákupních řešení, zpravidla pro mezinárodní firmy, aktivní především ve farmaceutickém, zpracovatelském a leteckém průmyslu. Volný čas tráví ráda na tanečním parketu, či cestováním.
|
![]() | Zdeněk Mikeš
Za posledních 12 let poznal svět nákupu z různých stran od nákupčího, přes sourcing manažera až po konzultanta nákupních řešení. Aktuálně na pozici Head of Business Development pro nákupní řešení v SAP pomáhá zákazníkům najít optimální způsoby digitální transformace v nákupu, financí a logistice. Zdeněk zároveň pracuje na strategických projektech spojené s novými řešeními. V duchu “všestrannost je klíčem úspěchu nákupčího“ se ve volném čase věnuje studiu cizích jazyků, včelaření či bojovým sportům.
|
5 |
26. 11. 2021
Výběrová řízení (e-sourcing)
| + |
Specifikace, požadavky, kritéria hodnocení
Zjistěte, jak nejlépe realizovat, vést a vyhodnocovat tendr, seznamte se s variabilitou elektronického tendru i možnostmi, jak na základní část tendru navázat elektronickou aukcí a negociaci o konečné ceně a dalších podmínkách dodání tak přenést na kvalifikované dodavatele a jejich možnosti.
Jedná se o klíčovou část nákupního procesu. Existují jasná pravidla a postupy pro získání informace, ceny nebo kompletní nabídky od dodavatele včetně související dokumentace. Využitím moderních nástrojů zjednodušíte práci všech zapojených stran a zároveň zvýšíte rychlost celého procesu, od důležité interní přípravy, tzv. demand managementu, a optimalizace popisu potřeby společnosti, až po úspěšné ukončení kontraktační fáze. Na praktických ukázkách vybraných digitálních systémů zjistíte, jak elektronizace změnila pohled na dodavatelsko-odběratelské vztahy a rozšířila možnosti konečných vyjednávání.
Kroky výběrového řízení. | |
Specifikace potřeby interního zákazníka - demand management. | |
Hodnotící matice a dokumentace výběrového řízení. | |
Typy poptávkových řízení, tzv. RFx (Request for Information, Price or Quotation), elektronický tendr versus konvenční. |
Klíčová slova:
tendr, specifikace, demand management, RFx (Request for Information, Price or Quotation), hodnotící matice, zadávací dokumentace, e-tender, e-aukce
IFS - flexibilní švédský ERP systém pro plánování podnikových zdrojů a řízení dodavatelských vztahů. Není složitý a rigidní jako některé jiné ERP. Je navržený tak, aby se mohl přizpůsobovat rozvíjejícím se technologiím, měnícímu se tržnímu prostředí a maximalizovat tak provozní agilitu. Obsahuje i rozsáhlý Customer Relationship Management modul. | |
TENDERBOX - oblíbený negociační nástroj s detailně propracovanými aukčními moduly. Umožňuje realizaci všech užívaných typů eAukcí s nesčetnými kombinacemi nastavení a automatickým vyhodnocováním podle zvolených soutěžních kritérií včetně multikriteriálních, ratingových nebo cyklických konfigurací. |
![]() | Jiří Róžański
Zkušený nákupní manažer s více než 15 lety praxe na různých pozicích v Procurementu, se zkušenostmi v oblasti
služeb, výrobních i obchodních odvětví. Momentálně
působí ve společnosti Penta Hospitals International jako
Head of Procurement, kde zastřešuje nákupy pro 36 nemocnic a síť poliklinik na Slovensku, v Česku a Polsku. Zaměřuje se na rozvoj strategické úlohy nákupu, maximalizace nákupních synergií a digitalizaci nákupních procesů.
|
![]() | Martin Repko
Vystudoval strojnickou fakultu slovenské technické univerzity v Bratislavě. Pracovní zkušenosti sbíral coby obchodní a projektový manažer ve stavebnictví a energetice. Od roku 2014 působí ve společnosti NAFTA jako senior procurement specialista, kde je součástí nákupního týmu, který řeší nejen kompletní nákupní proces, ale i implementaci nových technologií v nákupu.
|
![]() | Pavel Míl
Pavel se po celou dobu jeho profesního působení, od roku 1995, věnuje ERP systémům (DIALOG/Altec Aplikace, BaaN, IFS Aplikace) a zaměřuje se především na oblast Distribuce (Nákup, Sklady, Prodej), Správu vztahů se zákazníkem a dodavateli (CER/SRM), Správu dokumentů, Servis a Údržbu, reporting, manažerské systémy, administrace a parametrizace aplikace. V současné době působí na pozici senior konzultant pro výše uvedené oblasti a architekt řešení ve společnosti CDC Data s.r.o. Ve svém volném čase je vášnivým vyznavačem outdoorových aktivit, zejména kanoistky, horolezectví, lyží a kola.
|
![]() | Andrzej Kulbiński
Na podzim roku 2007 se stal členem mezinárodní skupiny jako zaměstnanec hotline systému PROEBIZ. Za tři a půl roku dosáhl na pozici specialistu na eAukce, kde v rámci asistenční podpory řeší nejsložitější eAukčné problémy ve firmách a institucích. Navíc je trenérem administrátorů, a nejslavnějším trenérem systému PROEBIZ.
|
6 |
10. 12. 2021
Elektronická aukce (e-auctions)
| + |
anglická reverzní a další typy eAukcí
Naučte se efektivně využívat elektronické aukce. Zjistěte, jaké přínosy si od toho můžete slibovat a jak je ideálně zakomponovat mezi ostatní nákupní aktivity.
Elektronická aukce je moderní nástroj umožňující využít technologické benefity doby k získání výhodnějších dodavatelských nabídek. Elektronickou aukcí je možné jak nakupovat, tak i prodávat a zvolit k tomu ideální strategii. Využít je možné mnoho typů elektronických aukcí a nesčetného množství variant nastavení. Praktickou ukázkou několika typů eAukcí, strategií a vyhodnocovacích mechanismů zjistíte, jaké možnosti nabízí různé komoditní specifika a jak tyto odlišnosti proměnit ve výhody a vytěžit tak z elektronických tendrů maximum.
Využití a možnosti elektronických aukcí. | |
Typy elektronických aukcí, příprava a nastavení – anglická reverzní, japonská, holandská, ticker aukce, kapacitní aukce (brazilská, yankee), prodejní aukce a dražby. | |
Psychologie využití elektronických nástrojů. | |
Strategie nastavení – semafor, vizibilita parametrů mezi účastníky, postupové a nepostupové příčky, aj. | |
Multikriteriální hodnocení – co se používá a co má skutečný efekt. | |
Možnosti hodnocení v elektronických aukcích - podle ceny (nejnižší ceny) / TCO, podle nejlepšího poměru ceny a kvality, hodnocení po položkách nebo po skupinách položek, hodnocení na základě specifických vzorů a výpočtů či ratingu. |
Klíčová slova:
e-aukce (anglická, japonská, holandská), kapacitní aukce (brazilská, yankee), prodejní aukce, ostatní typy aukcí, multikriteriální hodnocení, TCO, dodavatelský rating
COUPA - globální technologická platforma pro správu výdajů na podnikání (Business Spend Management - BSM). Pomáhá velkým společnostem získat přehled a kontrolu nad penězi a zdroji vynaloženými v jejich organizacích. | |
TENDERBOX - oblíbený negociační nástroj s detailně propracovanými aukčními moduly. Umožňuje realizaci všech užívaných typů eAukcí s nesčetnými kombinacemi nastavení a automatickým vyhodnocováním podle zvolených soutěžních kritérií včetně multikriteriálních, ratingových nebo cyklických konfigurací. |
![]() | Milan Kaplan
Marketingový specialista a technologický inovátor, který z pozice zakladatele projektu PROEBIZ aktivizoval proces elektronizace nákupního vyjednávání na území Česka, Slovenska a Polska. Na přelomu tisíciletí začal vyvíjet rozsáhlou eAukční platformu, implementovat nové technologie do firem a institucí a šířit myšlenkovou osvětu digitálního věku v nákupu. PROEBIZ je v současnosti nejrozšířenějším eAukčním prostředím a zdrojem eAukčního know-how v centrální Evropě a zaměřuje se na širší nákupní procesy od ratifikačního workflow po P2P a reportingové mechanismy.
|
![]() | Hana Sušková
Referent nákupu, komoditní nákupčí i vedoucí nákupu. Všemi těmito pozicemi během kariéry prošla Hana Sušková, která je v současnosti ředitelkou nákupu ve firmě Al Invest Břidličná. Zkušenosti s vedením týmu, implementací nového systému, elektronizací procesů v nákupu a vyjednáváním s průmyslovými dodavateli získávala ve firmách jako Škoda Vagonka, OKD, OKK Koksovny a Tatra Defence Vehicle.
|
![]() | Andrzej Kulbiński
Legendární trenér rozsáhlé eAukční platformy PROEBIZ byl u počátků elektronizace nákupních negociačních procesů. Z pozice specialisty na dynamické porovnávání nabídek řešil v posledních 15 letech tisíce eAukcí z hlediska strategií nastavení, průběhu a vyhodnocení i těch nejsložitějších případů. Na další tisíce by se daly počítat hodiny věnované předávání svých zkušeností formou vzdělávání. Není divu, že vymyslel i vlastní typ elektronické aukce, jež nese jeho jméno.
|
![]() | Michaela Šrámová
Michaela vystudovala magisterský obor International Business, a to na VŠE v Praze a University of Applied Sciences v německém Mainzu. Po studiích pracovala jako nákupčí a dále supply chain expert ve výrobní firmě. Momentálně působí jako konzultant ve společnosti Deloitte Advisory pro Střední Evropu, kde je součástí týmu Supply Chain & Network Operations Procurement Technology. Její misí je digitální transformace nákupních procesů a týmů , přičemž klade důraz na lidský faktor. V rámci své role vede Michaela implementace nákupních řešení, zpravidla pro mezinárodní firmy, aktivní především ve farmaceutickém, zpracovatelském a leteckém průmyslu. Volný čas tráví ráda na tanečním parketu, či cestováním.
|
![]() | Andrzej Kulbiński
Legendární trenér rozsáhlé eAukční platformy PROEBIZ byl u počátků elektronizace nákupních negociačních procesů. Z pozice specialisty na dynamické porovnávání nabídek řešil v posledních 15 letech tisíce eAukcí z hlediska strategií nastavení, průběhu a vyhodnocení i těch nejsložitějších případů. Na další tisíce by se daly počítat hodiny věnované předávání svých zkušeností formou vzdělávání. Není divu, že vymyslel i vlastní typ elektronické aukce, jež nese jeho jméno.
|
7 |
7. 1. 2022
Proces uzavírání smluv (contract-management)
| + |
Contract management
Ucelený přehled o smluvních procesech a formálních a právních náležitostech běžících na pozadí celého nákupního procesu organizace. Naučte se správně rozdělovat, formulovat a strukturovat zásadní dokumenty a uvědomte si jejich informační propojenost.
Evidence veškeré smluvní dokumentace v elektronických nástrojích je dnes pro přehlednost nezbytná. Větší míra elektronizace (kupní smlouvy, dodatky a jiné speciální dokumenty, aj.) potom umožňuje vytváření flexibilních vzorů, vyšší stupeň standardizace a systémové zpracování smluv. Díky tomu radikálně zkrátíte čas potřebný na přípravu dokumentů a během okamžiku dohledáte de facto jakékoliv potřebné informace a jejich vzájemné souvislosti. Praktická ukázka bude v CMS modulech běžně využívaných softwarů.
Možnosti využívání elektronických nástrojů k řízení agendy spojené s nákupem v organizaci. | |
Nezbytné právní povědomí, jak řídit kontrakty a jejich schvalování v elektronických systémech. | |
Práce s šablonami ke smlouvám. | |
Využití sémantické analýzy za pomoci umělé inteligence – na jaká klíčová slova v textu být ostražití a proč, jaké jsou výhody elektronického podpisu, a jak si z archivu kontraktů udělat užitečného pomocníka. | |
NDA, ePodpis, daňová plnění, Core-tent dokument. | |
Archivace a reporting. |
Klíčová slova:
NDA, ePodpis, daňová plnění, Core-tent dokument, workflow, sémantická analýza dokumentů za pomoci umělé inteligence, archiv, reporting
IVALUA - modulární systém zaměřený na Source-to-Pay, strategický nákup a Procure-to-Pay procesy. Řídí strategické činnosti při zadávání tendrů, jako je analýza výdajů, zajišťování zdrojů, správa smluv a správa dodavatelů a navazující činnosti, jako elektronické zadávání zakázek, nákupní objednávky, automatizace faktur a účetní procesy. | |
GEP - robustní systém pro přímou a nepřímou správu výdajů v rámci Source-to-Pay. Díky inteligentním funkcím umožňuje jednoduše řešit analýzu výdajů, sledování úspor, správu smluv, správu dodavatelů a zpracování objednávek za účelem platby. Uživatelé si mohou přizpůsobit řídicí panely v systému a vytvářet automatické sestavy. |
![]() | Michal Kristiňák
Právník, který má bohaté profesní zkušenosti z oblasti nákupu a logistiky. Stál u rozvoje nákupních a právních týmů energetických a gastronomických společností jako je například Medusa Group, kde díky elektronizaci a centralizaci nákupu dosáhli výrazných úspor. V současnosti pracuje na pozici Cluster Procurement Manager ve společnosti Amazon Fulfillment Slovakia.
|
![]() | Pavel Hrnčíř
Specialista s dvaceti lety zkušeností s nákupem v bankovnictví nebo automotive, aktuálně na pozici Head of Vendor Management v Equa bank a. s. V Komerční bance pracoval v nákupu ICT a projektů i pro dceřiné společnosti, nyní má na starosti veškeré dodavatelské vztahy. Rád pracuje na složitých případech se strategickým přínosem pro zadavatele, často v oblasti ICT a služeb. V poslední době věnuje hodně času rozvoji a edukaci lidí v nákupu.
|
![]() | Piotr Borowiec
Piotr se může pochlubit více než osmi lety odborných zkušeností se zaváděním IT systémů pro zefektivnění strategických a provozních nákupních procesů (systémy jako Ivalua Buyer, NextBuy, easyRFX). V současné době koordinuje týmy odpovědné za implementaci systému Ivalua Buyer na evropském a asijském trhu. Má bohaté zkušenosti z oblasti snižování nákladů v rámci kategorií v nákupu.
|
![]() | Adam Jasinski
Adam je ředitelem společnosti GEP v Praze, kde je zodpovědný za oblasti strategického a operativního nákupu a provozní dokonalosti. Má bohaté odborné znalosti nepřímých kategorií a pracoval ve více průmyslových odvětvích, včetně IT, bankovnictví, telekomunikací, zdravotnictví, chemie a zpracování potravin. S více než 20 lety zkušeností v různých oblastech nákupu Adam implementoval, stabilizoval a vedl několik globálních a regionálních poradenských a outsourcingových zakázek pro vedoucí subjekty na trhu. Před příchodem do GEP pracoval 5 let ve společnosti Accenture ve Varšavě, kde vedl globální otsourcingové zakázky z oblastí správy kategorií, podpory získávání zdrojů a provozních zakázek. Vystudoval Wroclawskou ekonomickou univerzitu. Hovoří anglicky, německy a polsky.
|
![]() | Kumar Anubhav
Anubhav Kumar v současnosti zastává pozici Solution Design Manager ve společnosti GEP. Má bohaté zkušenosti s navrhováním a poskytováním konceptů a ukázek systémů potencionálním zákazníkům na míru tak, aby splňovali jejich specifické potřeby a kritéria. Mezi další z jeho kompetencí patří objasňování klíčových faktorů příležitostí a následné doporučení řešení, která pomohou společnostem digitálně transformovat jejich nákupní procesy tak, aby plnily nastavené cíle.
|
8 |
21. 1. 2022
Od objednávky až po platbu (purchase-to-pay)
| + |
Purchase-to-pay
Provázanost jednotlivých firemních procesů včetně vazby strategického nákupu na nákup operativní a transakční. Naučte se tvořit systémovou objednávku, která se stává závazným dokumentem ze strany kupujícího a po formálním přijetí objednávky dodavatelem, i závaznou pro druhou stranu na základě vyjednaných podmínek (cena, platební podmínky, termín dodání apod.), jež jsou výsledkem výběrového řízení, eAukce nebo standardizovaného katalogového systému.
Náležitosti nákupní objednávky mají standardizovaný charakter a to samé platí o nastavení systému na tvorbu objednávek, jejich schvalovacího procesu či vzoru. To se týká i příjemky a faktury. Tento tzv. 3-way matching je možné rozšířit o reference na kontrakt. Získané informace jsou základem pro tvorbu spend analýzy, která je zásadní pro fungování celého operativního a transakčního procesu v nákupu. Prakticky si představíte purchase to pay proces včetně katalogového nákupu.
Orientace v procesech operativního a transakčního nákupu. | |
Volba optimálního nákupního kanálu s ohledem na typ potřeby zákazníka a její opakovatelnost. | |
Evidence příjmu zboží a služeb a kontrola dodané kvality za pomoci vybraných elektronických nástrojů. | |
Elektronické katalogy a automatizace standardizovaných nestrategických položek. |
Klíčová slova:
nákupní objednávka, příjemka, žádanka, faktura, elektronické katalogy, automatizace, spend analýza, 3-way matching, Purchase to Pay
MERCATEO - rozsáhlá katalogová platforma, která nabízí miliony spotřebních položek od stovek předem pečlivě vybraných dodavatelů, které může nákup přímo objednávat. Organizace tak mohou rychle a jednoduše objednat kvalitní výrobky od důvěryhodných dodavatelů. Integrace softwaru potom umožní i vytváření vlastních oborových katalogů. | |
SAP - přední světová nákupní platforma k automatizaci nákupního procesu, který umožňuje integrovat zásadní podnikové procesy od správy výdajů, optimalizace vztahu s dodavateli, přes strategické zajišťování zdrojů, nákupní proces až po řízení objednávek. | |
MARQUET - elektronický katalog pro komplexní správu informací o spotřebních položkách. Informačním zdrojem nástroje jsou vítězné nabídky z eAukcí, DNS, rámcových smluv a ostatních tendrů, které mohou být v systému aktualizovány automaticky a internímu zákazníkovi umožňují rychlý a přehledný přístup k zadání požadavku na vybrané komodity svépomocí. Výstupním rozhraním pro uživatele je specifická forma eShopu. |
![]() | Zdeněk Pytlíček
Jako Team Leader Procurement Performance ve společnosti GasNet, s.r.o. se momentálně zaměřuje na optimalizaci nákupních procesů, provoz a rozvoj digitalizovaných nákupních systémů, nákupní reporting, tvorbu metodik, řízené dokumentace nebo Non Core nákup. Je jedním z nejuznávanějších specialistů na automatizaci a robotizaci P2P procesů s obrovským technologickým přehledem.
|
![]() | Hana Sušková
Referent nákupu, komoditní nákupčí i vedoucí nákupu. Všemi těmito pozicemi během kariéry prošla Hana Sušková, která je v současnosti ředitelkou nákupu ve firmě Al Invest Břidličná. Zkušenosti s vedením týmu, implementací nového systému, elektronizací procesů v nákupu a vyjednáváním s průmyslovými dodavateli získávala ve firmách jako Škoda Vagonka, OKD, OKK Koksovny a Tatra Defence Vehicle.
|
![]() | Blažej Kováč
Blažej má v současné chvíli na starosti prodej katalogového nákupu ve společnosti Mercateo, která je jednou z největších b2b e-commerce platforem v Evropě. Sám o sobě tvrdí, že je vnímavý, flexibilní člověk, vždy ochotný učit se novým věcem, s vysokou úrovní obratnosti změn a dychtivý čelit novým výzvám. Dokáže sebe i druhé namotivovat energií a nadšením k dosažení závazných cílů, kvality a služeb. Blažej je inovativní člověk, týmový hráč s vynikajícími komunikačními schopnostmi a dobrým smyslem pro humor.
|
![]() | Zdeněk Mikeš
Za posledních 12 let poznal svět nákupu z různých stran od nákupčího, přes sourcing manažera až po konzultanta nákupních řešení. Aktuálně na pozici Head of Business Development pro nákupní řešení v SAP pomáhá zákazníkům najít optimální způsoby digitální transformace v nákupu, financí a logistice. Zdeněk zároveň pracuje na strategických projektech spojené s novými řešeními. V duchu “všestrannost je klíčem úspěchu nákupčího“ se ve volném čase věnuje studiu cizích jazyků, včelaření či bojovým sportům.
|
![]() | Jan Cudlín
Na podzim roku 2017 se stal členem moravského týmu systému PROEBIZ. V současnosti zde zastává pozici trenéra systémů PROEBIZ, kde v rámci asistenční podpory školí a implementuje nejsložitější postupy elektronizace ve firmách a institucích. Sám o sobě říká, že vyniká ve všem, na co sáhne, či jen pomyslí a hlavně je až překvapivě skromný :).
|
9 |
4. 2. 2022
Kmenová data a jejich řízení (data-management)
| + |
Procurement Data Management
Zjistěte, jak naložit s velkým množstvím nashromážděných dat a naučte se rozeznávat a využívat ta opravdu důležitá pro nákupní nebo celofiremní reporting. Seznamte se s databázovými elektronickými nástroji ovlivňujícími správu a kvalitu kmenových dat.
Integrace všech materiálových dat do jedné databáze eliminuje problém dat uložených na více místech a umožňuje jejich využívání různými odděleními za pomoci různých elektronických nástrojů napříč celou organizací. Přesná a standardizovaná data jsou klíčem k optimalizaci celého nákupního procesu včetně procesů navazujících (např. finance). V případě, že vstup nemá požadované vlastnosti, pak ani výstup (například report) nemůže mít vyhovující kvalitu a přesnost. To samé je platné pro integraci dvou a více systémů nebo společností, kdy kvalitní a standardizovaná kmenová data zjednoduší a zrychlí celkový integrační proces.
Efektivní evidence a správa kmenových dat obsahující popisy všech materiálů, dodavatelů, kategorií apod. | |
Jaké jsou možnosti standardizace a harmonizace nákupních kmenových dat a kde můžeme zůstat flexibilní. | |
Vliv master dat na reporting a budoucí digitální transformační proces. | |
Čistění dat včetně trvalého hlídání kvality dat. | |
Možnosti tvorby reportingu. |
Klíčová slova:
kmenová data, master data, systém, kvalita dat, standardizace, čistění dat
IFS - flexibilní švédský ERP systém pro plánování podnikových zdrojů a řízení dodavatelských vztahů. Není složitý a rigidní jako některé jiné ERP. Je navržený tak, aby se mohl přizpůsobovat rozvíjejícím se technologiím, měnícímu se tržnímu prostředí a maximalizovat tak provozní agilitu. Obsahuje i rozsáhlý Customer Relationship Management modul. | |
SAP - přední světová nákupní platforma k automatizaci nákupního procesu, který umožňuje integrovat zásadní podnikové procesy od správy výdajů, optimalizace vztahu s dodavateli, přes strategické zajišťování zdrojů, nákupní proces až po řízení objednávek. | |
DATAPROCURE - nástroj pro hloubkovou analýzu interních i externích dat. Je schopný zpracovat obrovské množství vstupních dat, včetně extrakce z různých datových zdrojů ve velice krátkém čase a podávat přesné reportingové výstupy na základě umělé inteligence. Podporuje tak rozhodování a optimalizaci procesů. |
![]() | Zdeněk Pytlíček
Jako Team Leader Procurement Performance ve společnosti GasNet, s.r.o. se momentálně zaměřuje na optimalizaci nákupních procesů, provoz a rozvoj digitalizovaných nákupních systémů, nákupní reporting, tvorbu metodik, řízené dokumentace nebo Non Core nákup. Je jedním z nejuznávanějších specialistů na automatizaci a robotizaci P2P procesů s obrovským technologickým přehledem.
|
![]() | Radoslav Delina
Expert v oblasti využívání umělé inteligence na zpracování velkých dat. Participuje na několika mezinárodních projektech zaměřených na přípravu datových výstupů pro další analýzy vyhodnocování ekonomických nebo finančních rizik. Působí jako korespondent evropské iniciativy Evropské komise pro hodnocení výzkumu a technologického rozvoje, odborný poradce pro Ministerstvo školství SR v oblasti výzkumu a inovací a v neposlední řadě jako expertní poradce Ministerstva zahraničních věcí Japonska.
|
![]() | Pavel Míl
Pavel se po celou dobu jeho profesního působení, od roku 1995, věnuje ERP systémům (DIALOG/Altec Aplikace, BaaN, IFS Aplikace) a zaměřuje se především na oblast Distribuce (Nákup, Sklady, Prodej), Správu vztahů se zákazníkem a dodavateli (CER/SRM), Správu dokumentů, Servis a Údržbu, reporting, manažerské systémy, administrace a parametrizace aplikace. V současné době působí na pozici senior konzultant pro výše uvedené oblasti a architekt řešení ve společnosti CDC Data s.r.o. Ve svém volném čase je vášnivým vyznavačem outdoorových aktivit, zejména kanoistky, horolezectví, lyží a kola.
|
![]() | Zdeněk Mikeš
Za posledních 12 let poznal svět nákupu z různých stran od nákupčího, přes sourcing manažera až po konzultanta nákupních řešení. Aktuálně na pozici Head of Business Development pro nákupní řešení v SAP pomáhá zákazníkům najít optimální způsoby digitální transformace v nákupu, financí a logistice. Zdeněk zároveň pracuje na strategických projektech spojené s novými řešeními. V duchu “všestrannost je klíčem úspěchu nákupčího“ se ve volném čase věnuje studiu cizích jazyků, včelaření či bojovým sportům.
|
![]() | Radoslav Delina
Expert v oblasti využívání umělé inteligence na zpracování velkých dat. Participuje na několika mezinárodních projektech zaměřených na přípravu datových výstupů pro další analýzy vyhodnocování ekonomických nebo finančních rizik. Působí jako korespondent evropské iniciativy Evropské komise pro hodnocení výzkumu a technologického rozvoje, odborný poradce pro Ministerstvo školství SR v oblasti výzkumu a inovací a v neposlední řadě jako expertní poradce Ministerstva zahraničních věcí Japonska.
|
10 |
18. 2. 2022
Reporting a klíčové indikátory výkonu (KPI)
| + |
Reporty, grafy a jiné ukazatele
Zmapujte celý nákupní proces z hlediska dat a vstupů, které jsou překlopeny do strukturovaných reportů a přehledného KPI dashboardu.
Systémová evidence zásadních informací a jejich správné uspořádání je klíčové pro kvalitní plánování. Nejdůležitější je standardizace a harmonizace dat. Reporty a informace, mohou být využity nejen v nákupním oddělení, ale i v rámci celé firmy. U nákupního procesu se jedná primárně o informace vztažené k útratám firmy, tzv. spend analýza založená na nákupních objednávkách a došlých fakturách, ale významné jsou také plány nákupních aktivit umožňující lepší využití celého nákupního týmu během roku, analýza získaných úspor či přehled průměrných platebních podmínek dle kategorií nebo regionu.
Komplexní přehled o všech činnostech nákupu na základě dat a faktů. | |
Priority v nákupu a indikátory pro přípravu plánu nákupu | |
Procesně orientované indikátory. | |
Klíčové ukazatele výkonu a jak strukturovat reporting, aby přinášel přidanou hodnotu členům nákupu a širšímu vedení - spend under control, management and contract, produktivita nákupního týmu vyjádřená přes % úspor, výše váženého průměru platebních podmínek, % No PO No Pay a další. |
Klíčová slova:
Reporting, Source-To-Pay, klíčový indikátor výkonu (KPI), KPI dashboard, spend analýza, master data, spend under kontrol
POWER BI - služba obchodní analýzy společnosti Microsoft. Jeho cílem je poskytnout interaktivní vizualizace a funkce business intelligence s dostatečně jednoduchým rozhraním, aby si koncoví uživatelé mohli vytvářet své vlastní sestavy a řídicí panely. Je součástí platformy Microsoft Power Platform. | |
GEP - robustní systém pro přímou a nepřímou správu výdajů v rámci Source-to-Pay. Díky inteligentním funkcím umožňuje jednoduše řešit analýzu výdajů, sledování úspor, správu smluv, správu dodavatelů a zpracování objednávek za účelem platby. Uživatelé si mohou přizpůsobit řídicí panely v systému a vytvářet automatické sestavy. |
![]() | Tomáš Veit
Vedoucí nákupního týmu v pivovarnické skupině Asahi, jež se svým inovativním přístupem stala technologickým lídrem trhu. Jeho cílem je trvalé přispění ke strategickému rozvoji Asahi Europe & International z hlediska úspor, inovací, risk managementu či environmentální udržitelnosti a to díky pokročilému category managementu, úzkému vztahu s dodavateli či interními zákazníky. V oblasti automatizace a robotizace nákupu udává směr a určuje trend i ve vzdělávání.
|
![]() | Peter Majtán
V rámci absolventského programu, aktuálně známého jako Growww, začal svoji kariéru ve společnosti SLOVNAFT. Postupně rozvíjel své zkušenosti v oblasti nákupu služeb, projektového nákupu a nákupu údržby (MRO). Momentálně působí na pozici vedoucího nákupu ve společnosti Slovnaft a současně jako Senior Category Manager pro celou skupinu MOL v segmentu MRO Material & Equipment. Je velký zastánce moderního nákupu s důrazem na lidský přístup a analytické myšlení.
|
![]() | Miroslav Kubovčík
Cloudový specialista Microsoftu se zaměřením na vývojovou architekturu softwarových aplikací s praktickými zkušenostmi při přípravě řešení postavených na datové analytice a umělé inteligenci. Ve volném čase vášnivý cyklista a inovátor se sklony naplno využívat "IoT" technologií na vlastní zahrádce.
|
![]() | Kumar Anubhav
Anubhav Kumar v současnosti zastává pozici Solution Design Manager ve společnosti GEP. Má bohaté zkušenosti s navrhováním a poskytováním konceptů a ukázek systémů potencionálním zákazníkům na míru tak, aby splňovali jejich specifické potřeby a kritéria. Mezi další z jeho kompetencí patří objasňování klíčových faktorů příležitostí a následné doporučení řešení, která pomohou společnostem digitálně transformovat jejich nákupní procesy tak, aby plnily nastavené cíle.
|
11 |
4. 3. 2022
Risk management a principy udržitelnosti
| - |
Risk management, sustainable procurement
Základním pilířem dobře fungující nákupní organizace je schopnost dostat firemní výdaje pod kontrolu kvalifikovaného nákupního týmu, který za použití vhodných nástrojů zajišťuje nastavení a průběh a kontinuální zlepšování nákupního procesu, analyzuje a odbourává rizika a udržuje dosažené cíle, postupy a strategie.
Seznámíte se s metodami, které odhalí stávající i možná budoucí rizika a technikami, které je pomohou snížit, případně úplně eliminovat. Zároveň zjistíte, jak jim předcházet pomocí predikce a prevence rizik. V rámci nákupního týmu je důležité mít správně nastavené kompetence a zodpovědnosti v rámci celé řady rizikových oblastí a minimalizovat především rizika finanční, logistická, provozní, personální a v neposlední řadě i sociální, environmentální nebo bezpečnostní, kde roste význam i kybernetické bezpečnosti.
Princip udržitelnosti nám připomíná, kolik faktorů ovlivňuje rozvoj společnosti, jak důležité je vše potřebné harmonicky inovovat a za jak krátkou dobu je možné přijít o dlouho budované procesní benefity. Je proto důležité začlenit udržitelnost do krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých strategických plánů.
Tento blok je rozdělený na páteční program, kde proběhne vzdělávání v oblasti zmíněného risk managementu a udržitelnosti a sobotní program, který bude primárně zaměřený na hodnocení kurzu a ověření získaných znalostí účastníků.
Identifikace zásadních druhů rizik. Prioritizace rizik a na co se zaměřit primárně. | |
Postup při řízení rizik po jednotlivých fázích a jejich provázanosti. | |
Zapojení nákupního týmu, rozdělení kompetencí a nastavení zodpovědností. | |
Analýza udržitelnosti v jednotlivých segmentech nákupu a následné kontrolní mechanismy. | |
Trvale udržitelný nákup a jeho možnosti implementace ve společnosti. |
Klíčová slova:
Risk management, sustainable procurement, identifikace, analýza a monitoring rizik, Risk Evaluation Matrix, analýza udržitelnosti, trvale udržitelný rozvoj
SAP - moderní ERP systém, který transformuje podnikové procesy pomocí umělé inteligence. Umožňuje řešit odvětvové požadavky pomocí osvědčených postupů s ohledem na předpokládaný vývoj trhu. Rychleji se rozhodovat pomocí integrovaných analytických nástrojů, konverzačního rozhraní a digitálních asistentů a plnit nastavené cíle, které sdílejí stejný datový model. | |
CIRTUO - pomáhá digitální a strategické transformaci nákupu, hlavně v oblasti Category Managementu nebo správy dodavatelů. AI platforma, Cirtuo Guided Strategy Creation, identifikuje neobjevené úspory, snižuje dodavatelské rizika a rovněž vede Category manažery procesem tvorby analýzy kategorie a doporučuje nejvhodnější strategii pro danou kategorii. |
![]() | Tomáš Veit
Vedoucí nákupního týmu v pivovarnické skupině Asahi, jež se svým inovativním přístupem stala technologickým lídrem trhu. Jeho cílem je trvalé přispění ke strategickému rozvoji Asahi Europe & International z hlediska úspor, inovací, risk managementu či environmentální udržitelnosti a to díky pokročilému category managementu, úzkému vztahu s dodavateli či interními zákazníky. V oblasti automatizace a robotizace nákupu udává směr a určuje trend i ve vzdělávání.
|
![]() | Miloš Olejník
Nákupní specialista s více než dvacetiletou praxí v nadnárodních firmách jako Ikea, innogy či Makro, kde zastával strategické vedoucí posty a získal zkušenosti s nákupem v celé jeho komplexitě. Je velkým propagátorem elektronického nákupu a dalších moderních nástrojů efektivního nakupování, stejně jako maximální transparentnosti v procesu výběrových řízení. V současnosti uplatňuje své zkušenosti na pozici EU Category Manager ve čtvrté nejhodnotnější firmě světa, Amazonu.
|
![]() | Zdeněk Mikeš
Za posledních 12 let poznal svět nákupu z různých stran od nákupčího, přes sourcing manažera až po konzultanta nákupních řešení. Aktuálně na pozici Head of Business Development pro nákupní řešení v SAP pomáhá zákazníkům najít optimální způsoby digitální transformace v nákupu, financí a logistice. Zdeněk zároveň pracuje na strategických projektech spojené s novými řešeními. V duchu “všestrannost je klíčem úspěchu nákupčího“ se ve volném čase věnuje studiu cizích jazyků, včelaření či bojovým sportům.
|
![]() | Luboš Libiak
Luboš má 20 let zkušeností v oblasti strategického nákupu z prostředí globálních firem, jak v průmyslu, tak v oblasti consultingu. Je vášnivý podporovatel digitalizace a profesionalizace nákupu, využívání a zpracování dat pro kvalitnější rozhodování, posílení pozice nákupních týmů v rámci svých společností a transformace nákupu při tvorbě hodnoty nejen v podobě úspor, ale i inovací, zamezení rizik a porozumění potřeb interních zákazníků.
|
12 |
1. 4. — 2. 4. 2022
Závěrečná evaluace
| + |
Networking
Závěrečné setkání účastníků, přednášejících a pořadatelů spojené s vyhodnocením semestrálních projektů, ověřením kvality získaných informací a předáním diplomů absolventům kurzu Digitální nákupní tým.
Na předávání diplomů bude navazovat poslední semestrální workshop k tématům, rozsahu a kvalitě kurzu. Účastníkům kurzu, kteří se zapojili jen do vybraných přednáškových bloků, bude předáno absolventské osvědčení.
Tato akce není hrazena ze školného na kurz Digitální nákupní tým, ale je třeba se zaregistrovat a uhradit poplatek 5 500 Kč, ve kterém bude zahrnuto ubytování, strava, program a prostory.
![]() | Bořetice
Závěrečná evaluace je samostatná akce, která proběhne 1. – 2. dubna 2022 v konferenčním hotelu Kraví hora v Bořeticích na jižní Moravě. Je to důležité zakončení kurzu všemi zainteresovanými stranami a kromě vyhodnocení semestrálních projektů a písemných testů, které budou účastníci psát na konci 11. autorského bloku, půjde především o networking. Diskutovat se bude o stěžejních bodech celého kurzu a dostatek prostoru bude i na individuální nebo skupinové rozhovory na dílčí nákupní témata, konkrétní problematiku nebo zpětnou vazbu.
|