1 |
7. 11. 2024
Strategie a plán nákupu
| + |
9:00 – 12:45 (4x 45 min)
Strategie nákupu a její vztah k firemní strategii. | |
Nákupní plán, možnosti jeho elektronizace a přínos pro firmu a nákupní oddělení. | |
Plánování procesních kroků - Analýza potřeb / Stanovení rozpočtu / Průzkum trhu / Výběr dodavatelů / Vyjednávání podmínek / Optimalizace procesů / Řízení rizik / Monitoring a hodnocení výkonu / | |
Kontinuální zlepšování |
1x 30-45 min
Konica Minolta |
Klíčová slova:
strategie nákupu, komoditní strategie, plán nákupu, cíle nákupního oddělení, prioritizace, transparentnost, risk management, segmentace dodavatelů
Miloš Olejník
Nákupní specialista s více než dvacetiletou praxí v nadnárodních firmách jako Ikea, innogy, Makro, nebo Amazon, kde zastával strategické vedoucí posty a získal zkušenosti s nákupem v celé jeho komplexitě. Je velkým propagátorem elektronického nákupu a dalších moderních nástrojů efektivního nakupování, stejně jako maximální transparentnosti v procesu výběrových řízení. V současnosti uplatňuje své zkušenosti na pozici Procurement and Operations Manager ve společnosti ESET.
| |
Jan Hirsch
Od doby, kdy se Jan pustil do mezinárodního nákupu a logistiky v roce 1994, v tomto oboru se vyzná jako ryba ve vodě. Vedl nákupní týmy ve firmách, jako jsou Unipetrol, KUKA a BLANCO. Kromě toho se věnuje projektům v procesním řízení, mapování a analýze, zlepšování procesů, lektorské činnosti, překladům a vzdělávání v oblasti osobního rozvoje. Pustil se také do svého vlastního projektu B2C. Mimo svou pracovní angažovanost ho od dětství baví baseball, a fandí týmu Arrows Ostrava v extralize. Pokud má volný čas, užívá si tvůrčího vyžití v oblasti grafiky a rád se ponoří do světa Pratchetovy Zeměplochy, kde ho okouzlují postavy a příběhy této fantastické říše.
| |
Roman Berger
Roman Berger působí v Konica Minolta IT Solutions Czech na pozici Solution Architect a vede oddělení Power Platform & Dynamics 365. Má více než šest let zkušeností s Power Platformou, kde se specializuje na oblasti Power Apps a Power Automate. Roman je Power Platform nadšenec a věří v myšlenku přenesení vývoje business aplikací na klíčové uživatele daných procesů. Na Power Platformě nejvíce obdivuje, že každý její nástroj je velmi silný, ale teprve jejich kombinace přináší skutečně synergická řešení. Jeho cílem je takovými řešeními pomáhat zákazníkům. Mezi jeho největší úspěchy patří vytvoření produktu FLEETMAN pro správu vozového parku, který využívá například společnost Rohlík.cz. Roman je také známý svým vedením Power Platform Hackathonů. V současné době se v Microsoft světě zaměřuje na adopci AI a její reálné použití v zákaznických procesech.
|
2 |
8. 11. 2024
Category management a umělá inteligence
| + |
9:00 – 12:45 (4x 45 min)
Naučíte se za pomocí vhodných nástrojů efektivně využívat category management tak, aby výstupy a výsledky přinášely konkurenční výhodu společnosti.
Category management je právem považován za vrcholovou disciplínu mezi modely řízení strategie nákupu. Pomáhá nákupčím efektivně spravovat produktové kategorie a přispět tak k úspěchu firmy. Zajišťuje kompletní pochopení všech elementů ovlivňujících způsob, jakým bychom měli k dané nákupní kategorii a s ní spojeným dodavatelům přistupovat. Předpokladem je rozdělení nákupních položek organizace do skupin, tzv. kategorií, kompetenčně řízených komoditními specialisty a manažery. Ti rozumí interním potřebám firmy, stejně tak jako externímu trhu. Znají jeho charakter, chování a orientují se v nejnovějších trendech, čímž se stávají profesionály při řízení vztahů s dodavateli a zároveň hodnotnými partnery pro interní zákazníky při řešení efektivity a optimalizaci poptávek. Rozdělení kategorií umožňuje nastavení individuálních nákupních strategií reflektujících podmínky a specifika trhu dané kategorie a respektující míru přijatelného rizika pro organizaci.
Program:Nastavení práce s kategoriemi, jejich definice a rozdělení. | |
Nástroje category managementu a situační analýzy (SWOT), analýza potřeb, Kraljičova matice, Porterova matice, dodavatelská vztahová matice, nákladová struktura, risk management. | |
Stanovení vhodné strategie pro každou kategorii | |
Implementace strategie a řízení kategorie. | |
Prezentace a představení strategie v rámci firmy. | |
Praktické využití nástrojů s AI pro stanovení a řízení kategorií. |
1x 30-45 min
SAP- Ariba |
Klíčová slova:
category management, komoditní strategie, Kraljičova matice, SWOT, PESTLE, Porterova matice, demand management, TCO, risk management, segmentace dodavatelů, kmenová data, master data system, kvalita dat, standardizace, čistění dat
Miloš Olejník
Nákupní specialista s více než dvacetiletou praxí v nadnárodních firmách jako Ikea, innogy, Makro, nebo Amazon, kde zastával strategické vedoucí posty a získal zkušenosti s nákupem v celé jeho komplexitě. Je velkým propagátorem elektronického nákupu a dalších moderních nástrojů efektivního nakupování, stejně jako maximální transparentnosti v procesu výběrových řízení. V současnosti uplatňuje své zkušenosti na pozici Procurement and Operations Manager ve společnosti ESET.
| |
Martin Zelinka
Z pozice Head Of Global Commodity Management nadnárodního koncernu Siemens Energy zaštiťuje strategický vývoj a implementaci procesů zajišťování zdrojů například pro výrobní závody průmyslových parních turbín, průmyslových generátorů a plynových motorů po celém světě. Je respektovaným odborníkem pro oblast centralizace nákupu a řízení projektů v oblasti zavádění nových nákupních nástrojů a postupů. Dříve své zkušenosti čerpal také například v nákupních týmech energetické skupiny RWE.
| |
Zdeněk Mikeš
Za posledních 16 let poznal svět nákupu z různých stran od nákupčího, sourcing manažera, po konzultanta nákupních řešení, až po obchodního zástupce. Aktuálně na pozici Senior Sales Executive nákupních řešení v SAP pomáhá zákazníkům v ČR a SK najít optimální způsoby digitální transformace v nákupu, financích a logistice. V duchu “všestrannost je klíčem úspěchu nákupčího“ se ve volném čase věnuje studiu cizích jazyků, včelaření či bojovým sportům.
|
3 |
15. 1. 2025
Koncepční přístup k nákupu a Model 7P
| + |
9:00 – 12:45 (4x 45 min)
Strategický pohled na nákupní oddělení, jeho roli a umístění v rámci společnosti. V bloku se seznámíte s charakteristickými aspekty celého end-2-end procesu, se způsobem jak to všechno díky moderním technologiím měřit a analyzovat, jak využít potenciálu profesních sociálních sítí a jak vybudovat moderní a plně kvalifikovaný nákupní tým.
Technologie nezastavitelně mění svět nákupu, ale stěžejní úloha zůstává stejná. Včasné zajišťování všech potřeb společnosti, v definované kvalitě a za co nejvýhodnějších podmínek. Když pochopíte tyto potřeby, můžete nastavit individuální komoditní strategie, které určují následný nákupní plán.
Program:
Nákupní proces a jeho hlavní procesní kroky. Strategický, operativní a transakční charakter nákupních aktivit. | |
7P – People (lidé), Process (proces), Physical tools (nákupní systémy) Projects (nákupní projekty), Performance (výkon), Partnership (vztah s interními zákazníky a externími dodavateli), Purpose (cíl). | |
Nákupní tým, jeho struktura a motivace – zajištění category managementu, risk managementu, podporu inovací či přispění ke snížení environmentální stopy firmy. | |
Nákupní analýzy. | |
Přidaná hodnota strategického nákupu |
1x 30-45 min
Dun & Bradstreet |
Klíčová slova:
strategický, operativní a transakční nákup, nákupní tým, 6P model, nákupní proces, category management, risk management, end-2-end proces, social media networking
Tomáš Veit
Tom vede nákupní tým v pivovarnické skupině Asahi, jehož cílem je trvalé přispění ke strategickému rozvoji Asahi Europe & International z hlediska úspor, inovací, risk managementu či environmentální udržitelnosti a to díky pokročilému category managementu, úzkého vztahu s dodavateli či interními zákazníky.
| |
Jiří Róžański
Zkušený nákupní manažer s více než 15 lety praxe na různých pozicích v Procurementu, se zkušenostmi v oblasti služeb, výrobních i obchodních odvětví. Momentálně působí ve společnosti Penta Hospitals International jako Chief Procurement Officer, kde zastřešuje nákupy pro 36 nemocnic a síť poliklinik na Slovensku, v Česku a Polsku. Zaměřuje se na rozvoj strategické úlohy nákupu, maximalizace nákupních synergií a digitalizaci nákupních procesů.
|
4 |
16. 1. 2025
Výběrová řízení, vyjednávání pro pokročilé a e-Aukce
| + |
9:00 – 12:45 (4x 45 min)
Výběrová řízení a vyjednávání jsou klíčovým prvkem v oblasti procurementu, neboť umožňují firmám dosáhnout nejlepších možných podmínek od dodavatelů, což vede k optimalizaci nákladů a zvyšování hodnoty pro celou firmu. Efektivní vyjednávání přispívá k posílení dlouhodobých vztahů s dodavateli, což je důležité pro zajištění kvality, spolehlivosti a inovací v dodavatelském řetězci. Skvělá vyjednávací strategie nejenže zlepšuje finanční výsledky, ale také pomáhá při řízení rizik a udržování podnikové compliance. V neposlední řadě, schopnost účinně vyjednávat umožňuje nákupním týmům lépe reagovat na měnící se tržní podmínky a podporovat celkové strategické cíle nákupního oddělení i celé firmy.
Zjistíte také, jak nejlépe realizovat, vést a vyhodnocovat tendr, seznámíte se s variabilitou elektronického tendru i možnostmi, jak na základní část tendru navázat elektronickou aukcí a negociaci o konečné ceně a dalších podmínkách dodání tak přenést na kvalifikované dodavatele a jejich možnosti.
Existují jasná pravidla a postupy pro získání informace, ceny nebo kompletní nabídky od dodavatele včetně související dokumentace. Využitím moderních nástrojů zjednodušíte práci všech zapojených stran a zároveň zvýšíte rychlost celého procesu, od důležité interní přípravy, tzv. demand managementu, a optimalizace popisu potřeby společnosti, až po úspěšné ukončení kontraktační fáze. Na praktických ukázkách vybraných digitálních systémů zjistíte, jak elektronizace změnila pohled na dodavatelsko-odběratelské vztahy a rozšířila možnosti konečných vyjednávání.
Program:Kroky výběrového řízení. | |
Specifikace potřeby interního zákazníka - demand management. | |
Základy efektivního vyjednávání v procurementu. | |
Strategické přístupy a pokročilé taktiky. | |
Hodnotící matice a dokumentace výběrového řízení. | |
Typy tendrů - RFx (Request for Information, Price or Quotation), elektronický tendr versus konvenční. | |
Využití a možnosti elektronických aukcí - typy elektronických aukcí, příprava a strategie nastavení. | |
Možnosti hodnocení v elektronických tendrech, včetně ratingu nebo multikritérií. Co se používá a co má skutečný efekt. |
2x 30-45 min
Proebiz | |
Deloitte-COUPA |
Klíčová slova:
tendr, specifikace, demand management, RFx (Request for Information, Price or Quotation), hodnotící matice, zadávací dokumentace, e-tender, e-aukce (anglická, japonská, holandská), kapacitní aukce (brazilská, yankee), prodejní aukce, ostatní typy aukcí, multikriteriální hodnocení, TCO, dodavatelský rating
Martin Pokorný
Martin má bohaté zkušenosti s řízením dodavatelského řetězce, zásobováním, strategickým a operativním nákupem, logistikou, doplňováním zboží, plánováním, prognózováním, S&OP, řízením distribučních systémů a obecně s operacemi ve všech druzích podnikání, jako je maloobchod, velkoobchod, distribuce, výroba a koprodukce.
| |
Martin Repko
Vystudoval Strojnickou fakultu Slovenské technické univerzity v Bratislavě. Pracovní zkušenosti sbíral jako obchodní a projektový manažer v energetice a stavebnictví. Od roku 2014 působil ve společnosti NAFTA, kde zastával funkci senior specialista nákupu, kde se podílel na komplexní elektronizaci nákupních procesu. Momentálně působí ve společnosti Svet zdravia, a.s. ProCare, a.s., jako Chief operating and procurement officer, kde zastřešuje nákup a provoz pro sít 17 nemocnic a 14 poliklinik na Slovensku.
|
5 |
26. 2. 2025
Dodavatelé a management vztahu s dodavateli
| + |
9:00 – 12:45 (4x 45 min)
Naučte se hodnotit, segmentovat, vybírat dodavatele a efektivně využívat SRM. A to i pro vyhodnocování výkonu dodavatelů navázaného například na inovační plán.
Pro celkový úspěch firmy, ale i nákupního týmu je nutný správný výběr a management dodavatelů. Hlavně pak práce s historickou dodavatelskou databází, výběr a akreditace nových dodavatelů a rozvoj dlouhodobého partnerství se strategickými dodavateli, které přináší významné benefity z hlediska inovací, environmentální politiky a rizik včetně jejich snižování. Jak se stát preferovaným zákazníkem a jak využít výhod, které tato pozice přináší. Důležitá je segmentace dodavatelů včetně nastavení strategie přístupu k jednotlivým částem dodavatelského řetězce a určení strategických partnerů.
Praktické ukázky optimalizace dodavatelského řetězce budou prezentovány na specializovaných elektronických nástrojích.
Program:Metody a nástroje hodnocení dodavatelů. | |
Výběr dodavatele, databáze dodavatelů v rámci jedné kategorie. | |
SRM - nástroje a metody řízení vztahů s dodavateli a náklady s tím spojené. | |
Dlouhodobý vztah s dodavateli a jejich přínos. | |
Klíčové indikátory výkonu (KPI‘s). |
1x 30-45 min
SAP |
Klíčová slova:
SRM - supplier relationship management, výběr dodavatelů, segmentace dodavatelů, data, KPI, strategický dodavatel, preferovaný zákazník, supply chain management
Martin Zelinka
Z pozice Head Of Global Commodity Management nadnárodního koncernu Siemens Energy zaštiťuje strategický vývoj a implementaci procesů zajišťování zdrojů například pro výrobní závody průmyslových parních turbín, průmyslových generátorů a plynových motorů po celém světě. Je respektovaným odborníkem pro oblast centralizace nákupu a řízení projektů v oblasti zavádění nových nákupních nástrojů a postupů. Dříve své zkušenosti čerpal také například v nákupních týmech energetické skupiny RWE.
| |
Jan Hirsch
Od doby, kdy se Jan pustil do mezinárodního nákupu a logistiky v roce 1994, v tomto oboru se vyzná jako ryba ve vodě. Vedl nákupní týmy ve firmách, jako jsou Unipetrol, KUKA a BLANCO. Kromě toho se věnuje projektům v procesním řízení, mapování a analýze, zlepšování procesů, lektorské činnosti, překladům a vzdělávání v oblasti osobního rozvoje. Pustil se také do svého vlastního projektu B2C. Mimo svou pracovní angažovanost ho od dětství baví baseball, a fandí týmu Arrows Ostrava v extralize. Pokud má volný čas, užívá si tvůrčího vyžití v oblasti grafiky a rád se ponoří do světa Pratchetovy Zeměplochy, kde ho okouzlují postavy a příběhy této fantastické říše.
| |
Zdeněk Mikeš
Za posledních 16 let poznal svět nákupu z různých stran od nákupčího, sourcing manažera, po konzultanta nákupních řešení, až po obchodního zástupce. Aktuálně na pozici Senior Sales Executive nákupních řešení v SAP pomáhá zákazníkům v ČR a SK najít optimální způsoby digitální transformace v nákupu, financích a logistice. V duchu “všestrannost je klíčem úspěchu nákupčího“ se ve volném čase věnuje studiu cizích jazyků, včelaření či bojovým sportům.
|
6 |
27. 2. 2025
Management smluv, schvalovací proces a umělá inteligence (AI)
| + |
9:00 – 12:45 (4x 45 min)
Ucelený přehled o smluvních procesech a formálních a právních náležitostech běžících na pozadí celého nákupního procesu organizace a možností umělé inteligence. Naučíte se správně rozdělovat, formulovat a strukturovat zásadní dokumenty a uvědomíte si jejich informační propojenost. Seznámíte se se zakládáním projektů a logickým schematizováním všech schvalovacích procesů organizace spojených s činností nákupu od schvalování vstupních dat o dodavatelích a materiálu až po sofistikované schvalovací matice.
Evidence veškeré smluvní dokumentace v elektronických nástrojích je dnes pro přehlednost nezbytná. Větší míra digitalizace a automatizace (kupní smlouvy, dodatky a jiné speciální dokumenty, aj.) potom umožňuje vytváření flexibilních vzorů, vyšší stupeň standardizace a systémové zpracování smluv. Díky tomu radikálně zkrátíte čas potřebný na přípravu dokumentů a během okamžiku dohledáte de facto jakékoliv potřebné informace a jejich vzájemné souvislosti a stav procesního schvalovacího modelu.
Využití umělé inteligence (AI) potom v oblasti contract managementu a vlastně celého procurementu revolučně mění způsob, jakým firmy spravují své nákupní procesy, což vede k významnému zvýšení efektivity a snížení nákladů. AI umožňuje automatizaci rutinních a časově náročných úkolů, jako je analýza dat, správa smluv a mnoho dalších úkonů, což zvyšuje produktivitu nákupních týmů.
Celá oblast schvalovacích procesů je také ideálním prostorem pro další zjednodušování a právě díky využití možností pokročilé automatizace a umělé inteligence může rapidně zrychlit celý proces. Nalezení správné a vyvážené hranice pro zavedení nebo zrušení schvalování nebo jeho kroků je jeden z klíčových úkolů nákupu. Neefektivně nastavený schvalovací proces v praxi působí mnoho komplikací na všech úrovních schvalování.
Program:Možnosti využívání elektronických nástrojů k řízení agendy spojené s nákupem v organizaci. | |
Nezbytné právní povědomí, jak řídit kontrakty a jejich schvalování v elektronických systémech. | |
NDA, ePodpis, daňová plnění, Core-tent dokument. | |
Archivace a reporting. | |
Možnosti schvalování včetně jeho struktury a jednotlivých kroků v rámci end-2-end nákupního procesu. Odbourání neefektivních procesních kroků. | |
Základní pravidla, výhody a chyby při vytváření nebo úpravě schvalovací matice a praktické použití v denním životě včetně možných úskalí. | |
Využití umělé inteligence v rámci contract managementu a schvalovacího procesu. |
1x 30-45 min
Cequence |
Klíčová slova:
NDA, ePodpis, daňová plnění, Core-tent dokument, workflow, sémantická analýza dokumentů za pomoci umělé inteligence, archiv, schvalovací matice, schvalovací proces, Source-To-Contract
Michal Kristiňák
Kde vládne chaos, a scházejí pravidla, musí jednoho dne nastoupit řád a systematičnost. Jinak není možné se posunout dál. Své o tom ví Michal Kristiňák, právník, který má bohaté profesní zkušenosti z oblasti logistiky a nákupu. V minulých letech stál u rozvoje nákupních a právních týmů energetických a gastronomických společností, jako je například Medusa Group, kde díky elektronizaci a centralizaci nákupu dosáhli výrazných úspor. V současnosti pracuje jako Procurement manager ve společnosti Amazon Fulfillment Slovakia.
| |
Rasťo Kovaľ
Rasťo je spoluzakladatel slovenského řešení Cequence, které využívá nejnovější technologie (strojové učení, uměla inteligence, NLP) a integruje ChatGPT od Open Ai na moderní řízení kontrakt managementu. Do týmu Cequence přináší 15-ročné zkušenosti z vedoucích pozic v rámci kontrakt managementu, procesního inženýrství a digitálních inovací v oblasti procurementu. Pro nadnárodní společnosti vyjednával smluvní podmínky při nákupech v hodnotě více jak 50 mil. Eur. Jeho zájem o technologie našel uplatnění při neustálém zlepšování procesu v nákupu, řízení smluv, zvyšování efektivity týmu a interní spolupráce ve firmě. Dnes se jeho nápady a vize inteligentního kontrakt managementu přetavili do řešení Cequence, které denně pomáhá šetřit klientům tisíce hodin práce. Když právě nepřemýšlí nad budoucností tvorby a vyjednávání smluv, zajímá se o streetart a alternativní formy výtvarného umění, plánuje další výlet do zajímavé destinace anebo hodnotí kvalitu lokálního řemeslného piva.
|
7 |
12. 3. 2025
Systémový reporting a klíčové indikátory výkonu
| + |
9:00 – 12:45 (4x 45 min)
Zmapování celého nákupního procesu z hlediska dat a vstupů, které jsou překlopeny do strukturovaných reportů a přehledného KPI dashboardu.
Systémová evidence zásadních informací a jejich správné uspořádání je klíčové pro kvalitní plánování. Nejdůležitější je standardizace a harmonizace dat. Reporty a informace, mohou být využity nejen v nákupním oddělení, ale i v rámci celé firmy. U nákupního procesu se jedná primárně o informace vztažené k útratám firmy, tzv. spend analýza založená na nákupních objednávkách a došlých fakturách, ale významné jsou také plány nákupních aktivit umožňující lepší využití celého nákupního týmu během roku, analýza získaných úspor či přehled průměrných platebních podmínek dle kategorií nebo regionu.
Program:Komplexní přehled o všech činnostech nákupu na základě dat a faktů. | |
Priority v nákupu a indikátory pro přípravu plánu nákupu. | |
Procesně orientované indikátory. | |
Klíčové ukazatele výkonu a jak strukturovat reporting, aby přinášel přidanou hodnotu členům nákupu a širšímu vedení - spend under control, management and contract, produktivita nákupního týmu vyjádřená přes % úspor, výše váženého průměru platebních podmínek, % No PO No Pay a další. |
1x 30-45 min
Deloitte |
Klíčová slova:
Reporting, Source-To-Pay, klíčový indikátor výkonu (KPI), KPI dashboard, spend analýza, master data, spend under control
Peter Majtán
Bohatá kariéra v rámci Nákupu na vícero expertních a manažerských pozicích. Před transformací Nákupu v MOL Group působil jako ředitel Nákupu ve Slovnaftu. Momentálně řídí strategický tým zodpovědný za Category Management materiálů, zařízení a služeb při údržbě na úrovni Skupiny MOL. Je absolventem executive MBA SEED/Corvinus a ročního kurzu CIPS practitioner. Ve volném čase si rád užívá života.
| |
Petra Vrbová
Od roku 2004 se věnuje nákupu v nadnárodních koncernech. Působila na různých pozicích v Procurementu. Intenzivně se věnuje zefektivnění procesů v nákupu s využitím moderních IT technologií, rozvoji nákupních kompetencí v oblastech strategického nákupu. Dále působí jako mentorka v organizaci Business & Professional Woman CR z.s. V současnosti zastává pozici Ředitele nákupu ve společnosti GasNet, s.r.o., která provozuje největší plynárenskou distribuční soustavu v ČR.
|
8 |
13. 3. 2025
Automatizace a Robotizace celého S2C a P2P procesu
| + |
9:00 – 12:45 (4x 45 min)
Provázanost jednotlivých firemních procesů včetně vazby strategického nákupu na nákup operativní a transakční. Naučte se tvořit systémovou objednávku, která se stává závazným dokumentem ze strany kupujícího a po formálním přijetí objednávky dodavatelem, i závaznou pro druhou stranu na základě vyjednaných podmínek (cena, platební podmínky, termín dodání apod.), jež jsou výsledkem výběrového řízení, eAukce nebo standardizovaného katalogového systému.
Náležitosti nákupní objednávky mají standardizovaný charakter a to samé platí o nastavení systému na tvorbu objednávek, jejich schvalovacího procesu či vzoru. To se týká i příjemky a faktury. Tento tzv. 3-way matching je možné rozšířit o reference na kontrakt. Získané informace jsou základem pro tvorbu spend analýzy, která je zásadní pro fungování celého operativního a transakčního procesu v nákupu. Prakticky si představíte purchase to pay proces včetně katalogového nákupu.
Program:Orientace v procesech operativního a transakčního nákupu. | |
Volba optimálního nákupního kanálu s ohledem na typ potřeby zákazníka a její opakovatelnost. | |
Evidence příjmu zboží a služeb a kontrola dodané kvality za pomoci vybraných elektronických nástrojů. | |
Elektronické katalogy a automatizace standardizovaných nestrategických položek. |
2x 30-45 min
Konica Minolta | |
Automation Dock |
Klíčová slova:
nákupní objednávka, příjemka, žádanka, faktura, elektronické katalogy, automatizace, spend analýza, 3-way matching, Purchase to Pay
Zdeněk Pytlíček
Jako Team Leader Procurement Performance ve společnosti GasNet, s.r.o. se momentálně zaměřuje na optimalizaci nákupních procesů, provoz a rozvoj digitalizovaných nákupních systémů, nákupní reporting, tvorbu metodik, řízené dokumentace nebo Non Core nákup. Je jedním z nejuznávanějších specialistů na automatizaci a robotizaci P2P procesů s obrovským technologickým přehledem.
| |
Petra Vrbová
Od roku 2004 se věnuje nákupu v nadnárodních koncernech. Působila na různých pozicích v Procurementu. Intenzivně se věnuje zefektivnění procesů v nákupu s využitím moderních IT technologií, rozvoji nákupních kompetencí v oblastech strategického nákupu. Dále působí jako mentorka v organizaci Business & Professional Woman CR z.s. V současnosti zastává pozici Ředitele nákupu ve společnosti GasNet, s.r.o., která provozuje největší plynárenskou distribuční soustavu v ČR.
|
9 |
27. 3. 2025
Management rizik, Principy udržitelnosti a inovace
| + |
9:00 – 12:45 (4x 45 min)
Základním pilířem dobře fungující nákupní organizace je schopnost dostat firemní výdaje pod kontrolu kvalifikovaného nákupního týmu, který za použití vhodných nástrojů zajišťuje nastavení a průběh a kontinuální zlepšování nákupního procesu, analyzuje a odbourává rizika a udržuje dosažené cíle, postupy a strategie.
Seznámíte se s metodami, které odhalí stávající i možná budoucí rizika a technikami, které je pomohou snížit, případně úplně eliminovat. Zároveň zjistíte, jak jim předcházet pomocí predikce a prevence rizik. V rámci nákupního týmu je důležité mít správně nastavené kompetence a zodpovědnosti v rámci celé řady rizikových oblastí a minimalizovat především rizika finanční, logistická, provozní, personální a v neposlední řadě i sociální, environmentální nebo bezpečnostní, kde roste význam i kybernetické bezpečnosti.
Princip udržitelnosti nám připomíná, kolik faktorů ovlivňuje rozvoj společnosti, jak důležité je vše potřebné harmonicky inovovat a za jak krátkou dobu je možné přijít o dlouho budované procesní benefity. Je proto důležité začlenit udržitelnost do krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých strategických plánů.
Program:Identifikace zásadních druhů rizik. Prioritizace rizik a na co se zaměřit primárně. | |
Postup při řízení rizik po jednotlivých fázích a jejich provázanosti. | |
Zapojení nákupního týmu, rozdělení kompetencí a nastavení zodpovědností. | |
Analýza udržitelnosti v jednotlivých segmentech nákupu a následné kontrolní mechanismy. | |
Trvale udržitelný nákup a jeho možnosti implementace ve společnosti. |
2x 30-45 min
Dun & Bradstreet |
Klíčová slova:
Risk management, sustainable procurement, identifikace, analýza a monitoring rizik, Risk Evaluation Matrix, analýza udržitelnosti, trvale udržitelný rozvoj
Peter Majtán
Bohatá kariéra v rámci Nákupu na vícero expertních a manažerských pozicích. Před transformací Nákupu v MOL Group působil jako ředitel Nákupu ve Slovnaftu. Momentálně řídí strategický tým zodpovědný za Category Management materiálů, zařízení a služeb při údržbě na úrovni Skupiny MOL. Je absolventem executive MBA SEED/Corvinus a ročního kurzu CIPS practitioner. Ve volném čase si rád užívá života.
| |
Tomáš Veit
Tom vede nákupní tým v pivovarnické skupině Asahi, jehož cílem je trvalé přispění ke strategickému rozvoji Asahi Europe & International z hlediska úspor, inovací, risk managementu či environmentální udržitelnosti a to díky pokročilému category managementu, úzkého vztahu s dodavateli či interními zákazníky.
|
10 | 21. 5. 2025
Slavnostní předání Osvědčení proběhne na konferenci eBF
| + |
Slavnostní předání Osvědčení úspěšným absolventům kurzu proběhne na největším procurement festivalu v centrální Evropě - eBF (https://ebizforum.com), který proběhne 20.–23. května 2025 v Ostravě. Konkrétně na slavnostním galavečeru předávání cen čestného nákupu Fair Sourcing Awards (https://fsawards.com).